דלקת מפרקים טיפול במים – הידרותרפיה

דלקת מפרקים טיפול במים – הידרותרפיה

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

דלקת מפרקים טיפול במיםתכונותיהן המופלאות של המים הופכות אותם לגורם טיפולי וותיק, ידוע ומקובל מזה שנים רבות. כמעט בכל התרבויות הקדומות זכו המים ליחס מיוחד, כאשר בתי המרחץ, החמאמים, בתי הספא והמרחצאות נחשבו למקומות מפגש לבילוי חברתי ולא פחות מכך – למקומות של הבראה לגוף ולנפש.

בין שאר סוגי המחלות והכאבים, לטיפול במים מקום חשוב גם להתמודדות עם מחלות שונות שפוגעות בפרקים. הסיבות לדלקות מפרקים שונות רבות ומגוונות, ובין אם מקורן במחלה, בגיל מבוגר או בפגיעה מכאנית, ניתן לחוות הטבה של ממש. הפגיעה במבנים, הירידה בתנועה והכאבים שיכולים להיות משמעותיים ביותר – כולם יכולים לחוות הקלה תוך כדי ביצוע הטיפול במים.

פיזיותרפיה מיוחדת

במהלך השנים התפתח תחום הטיפול במים כתת תחום של טיפולי הפיזיותרפיה השונים. אם בעבר ניתן היה ליהנות מהאפקט המרגיע של פכפוך המים ומהשילוב של בתי הבראה הסמוכים למעיינות מרפא, הרי שכיום השימוש במים למטרות ריפוי נעשה בצורה הרבה יותר מדעית.

למרות שגם בטיפולי פיזיותרפיה רגילים מקובל לעיתים לעשות שימוש במים, הרי שכאשר אנו מדברים על טיפול בדלקת פרקים באמצעות מים, הדבר מתבצע בבריכה שנועדה בדיוק למטרה זו. בבריכות כאלה יש הקפדה על סביבה מאוזנת, על פי קריטריונים שאותם בוחרים.

בין היתר ישנה הקפדה על:

  • עומק המים – לדבר זה יש השפעה על הלחץ שיופעל על הגוף בכלל ועל הרקמות הכואבות והפגועות של הפרקים בפרט.
  • חום המים – גורם בעל משמעות להפחתת כאבים.
  • סוג הטיפול – על מטפל מוסמך במים להתאים את סוג הטיפול הנבחר למטופל הספציפי, למחלה ממנה הוא סובל, ולשיפור שאותו הוא מראה תוך כדי טיפול.

תועלת עמוקה

הזכרנו בכמה מילים שהטיפול במים בכאבי פרקים מפעיל לחץ על רקמות ומפרקים. דבר זה עשוי לעורר חשש, שמא הטיפול יכול להחמיר את הפגיעה. חשש כזה איננו מבוסס והמציאות בשטח הפוכה לחלוטין.

כאשר מטופל הסובל מדלקת פרקים נמצא בתוך בריכה טיפולית, ללחץ שמפעילים המים על גופו יש השפעה מיוחדת במינה. ההשפעה שאנו מדברים עליה הינה תחושה מיידית של ירידה במשקל. הירידה במשקל הינה דרסטית כל כך, עד שגם מטופלים במצב קשה ואף קשה מאוד, כאלה שכלל אינם יכולים לעמוד על רגליהם, יכולים להתנועע באופן מרשים ביותר.

השיקום, שנעשה בשיטת צעד אחר צעד, מחזיר למטופל את היכולת להפעיל טוב יותר את המפרקים הכואבים, וזאת בתנאים המיוחדים השוררים מתחת למים.

חמים ונעים

עובדה מעניינת, שידועה לכל מי שעשה בימי חייו מקלחת חמה, נעוצה בכך שלמים חמים אפקט מרגיע מיידי, כזה שמסלק את הכאב ומפחית אותו. מכיוון שאנשים הסובלים מדלקת פרקים לא סובלים רק מירידה ביכולת התנועה אלא גם מתחושות של כאבים, לעיתים כמעט קשים מנשוא, לטיפול במים חמימים השפעה מבורכת על הפחתת כאב.

כאשר מוסיפים לכך את האפקט של הטיפול בתנועה, שמביא גם הוא לירידה ברמות הכאב, מתח השרירים והדלקת, מגיעים לתוצאות מצוינות גם בתחום השיקומי וגם בתחום של איכות החיים הכללית.

מהפך תפקודי

הטיפול במים מסוגל להביא למהפך תפקודי משמעותי בקרב חולים מכל הסוגים. הוא מתאים מסובלים מדלקות בפרקים בידיים, ברגליים, בכתפיים בקרסוליים ואף מנזקים בחוליות הצוואר והגב. הטיפול, שהולך כיום יד ביד עם עקרונות הרפואה המערביים, נחשב חלק מהרפואה השיקומית המקובלת.

המטפלים יהיו אנשים בעלי הכשרה ולרוב גם ניסיון מקצועי קודם ואפילו קופות החולים מכירות בטיפולים כאלה, ולעיתים מסבסדת אותם. כאשר חולים רבים כל כך הסובלים מדלקות בפרקים עוברים תוך כדי הטיפול מהפך תפקודי של ממש, קשה להמעיט החשיבות של ההתנסות בטיפולים הייחודיים במים.

074-7691313 דילוג לתוכן