דלקת מפרקים ים המלח

דלקת מפרקים ים המלח

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

דלקת מפרקים ים המלחעבור אנשים החולים בדלקת פרקים מצויות כיום שיטות טיפול מגוונות שיכולות להועיל. בין היתר ניתן למצוא תרופות חדשות ואפקטיביות להאטת המחלה, תרופות נוגדות כאבים ותרופות לטיפול בדלקת. בנוסף, עבור רבים מהחולים מומלץ להסתייע בשיטות טיפול נוספות המבוססות על תנועה (למשל יוגה, פיזיותרפיה, הידרותרפיה ועוד).

לשיטות אלה וגם אחרות ישנה חשיבות בהגדלת טווח התנועה של מפרקים פגועים, לחיזוק שרירים תומכים ולשיקום. מכיוון שבמחלות כרוניות ודלקתיות רבות הטיפול האפקטיבי ביותר מתקבל על ידי שילוב של דרכים שונות, כדאי להיות ערים לכך שבישראל נמצא מקום ריפוי טבעי אופטימאלי עבור חולים, לרבות אלה הסובלים מדלקות פרקים לסוגיהן. מקום הריפוי שאנו שנעסוק בו ידוע גם בתור המקום הנמוך ביותר בעולם – ים המלח.

בשורות הבאות נראה מהם האלמנטים הייחודיים שהופכים את ים המלח למקום המרפא המושלם ולאילו בעיות פרקים הוא יכול להועיל.

הפלא הנמוך והמלוח

לפני שנראה במה טמונה חשיבותו של ים המלח עבור החולים בדלקת פרקים, כדאי לדעת שמדובר במקום יוצא מגדר הרגיל, כמעט מכל בחינה שהיא.

  • ראשית, מדובר על המקום הנמוך ביותר בעולם, דבר שהינו בעל כמה השפעות סביבתיות יוצאות דופן. האזור מאופיין לא רק בגובה נמוך מבחינת פני הקרקע, אלא גם בקרינת שמש נמוכה ובלחות נמוכה שתורמים להרגשה טובה.
  • שנית, מדובר על סביבה מדברית, חמה ויבשה. מלבד נוף הקדומים המרהיב (שמרגיע את הנפש ומשרה שלווה), האוויר היבש והחם הינו בעל תועלת בריאותית בפני עצמו.
  • שלישית – אמצעי הריפוי הטבעיים המגוונים שבמקום כוללים בוץ ייחודי, מעיינות חמים ובעלי תכולת מינרלים גבוהה, מזג אוויר יפה לבריאות וכמובן – טבילה בים המלח עצמו שיפה לריפוי חיצוני ופנימי גם יחד.

סוד הריפוי הטבעי

בעוד ים המלח נחשב כמקום מושלם לריפוי של מחלות עור שונות, מחקרים מראים באופן חד משמעי שיש לו השפעה יוצאת מגדר הרגיל גם על בעיות פנימיות ועל דלקות פרקים שמקורן מגוון. בין היתר, השהייה בים המלח צפויה לחולל שיפור מרשים אצל חולים הסובלים מתופעות כגון:

  • פגיעות בפרקים המלוות בדלקת.
  • פגיעות בפרקים ללא הופעה של דלקות (במקרים כגון אוסתיאוארטריטיס).
  • דלקות בעלות ממצאים ניווניים.
  • מחלות הפוגעות בעמוד השדרה או בחוליות הצוואר.
  • מחלות ריאומטיות נוספות.

לוקחים את הזמן

כאשר בוחנים את הדרך הנכונה ביותר להתרפא בים המלח, מומלץ לקחת בחשבון שני דברים חשובים.

  • הדבר הראשון הינו שהתהליך של השיפור בהרגשה ניכר בהדרגה. כדאי לקחת בחשבון אפשרות של שהייה אפילו לכמה שבועות, וזאת בכדי להפיק את המקסימום.
  • הדבר השני הינו האפשרות לשלב. עבור מחלות ריאומטיות ודלקות פרקים, השילוב שבין חשיפה לשמש, טבילה במי ים המלח, ביקור במעיינות המרפא החמים, השימוש בבוץ השחור והמפורסם יועיל מאוד להגברת האפקטיביות.

חולים ששהו במקום מדווחים על שיפור ממשי בהרגשה הכללית, הפחתה ניכרת בכאבים והטבה בסימפטומים נוספים לאורך זמן.

המלצה לסיום

אחרי שראינו עד כמה השהייה בים המלח יכולה לחולל שינוי של ממש בחולים עם בעיות פרקים שונות, נזכיר עובדה נוספת, טריוויאלית אמנם אך גם כזו שקל לשכוח אותה. בקעת ים המלח נחשבת לא רק לאזור מרפא מוצלח, אלא גם לאזור המשמש כאתר תיירות ייחודי ומיוחד.

תוך כדי השהייה במקום כדאי מאוד ליהנות מהשלווה המדברית, להביט בנוף יוצא הדופן ומי שמסוגל לכך – גם לצאת לטיולים קלים על החוף, בשבילי הטיול או בשמורת עין גדי הסמוכה. השילוב הזה, שבין יופי מיוחד ואפקט של ריפוי הגוף מסוגל לחזק גם את הנפש וכידוע – גוף ונפש משפיעים האחד על השני.

ראו גם:
תרופות סבתא לדלקות מפרקים

074-7691313 דילוג לתוכן