הומאופתיה לדלקת מפרקים

הומאופתיה לדלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

הומאופתיה לדלקת מפרקיםטיפול הומאופתי מחזיר גוף הסובל מדלקת מפרקים, למצבו הבריא. מומחים להומאופתיה טוענים כי אם הגוף מסוגל לייצר דלקת פרקים (או כל מצב בריאותי אחר שאינו תקין, לצורך העניין), אזי בתנאים הנכונים, הוא מסוגל אף להפוך את המצב, היות ולגוף קיימת יכולת עצומה לריפוי.

הומאופתיה היא מערכת רפואה המתחברת לתפקיד הפניית האנרגיות של הגוף לכיוון שיקום הבריאות.

דלקת מפרקים מורכבת למעשה מלמעלה ממאה מצבים רפואיים שונים. כל מצב, החל מצורות קלות יחסית של דלקת גידים ובורסיטיס, הפוגעים במערכות הגופניות וגורמים לדלקת מפרקים, מלווים בתסמיני כאב והפרעות הקשורות לתפקוד הפרקים. הגוף מבטא מצב של פציעה בצורת דלקת, וסימני האזהרה הם אדמומיות, נפיחות, חום וכאב.

הגישה ההומאופתית

בעוד שרפואה קונבנציונלית מתייחסת אל התסמינים הגופניים בלבד וממקדת את הריפוי רק בהם, הומאופתיה מתבוננת על תסמיני המחלה כעל תגובות ביולוגיות ופסיכולוגיות לגורמים סיבתיים שונים.

מבחינה זו, התסמינים הם השייכים לאנשים, ולא המחלה. למרות שאנשים שונים מבטאים דפוסי תגובה דומים או טיפוסיים, אין הדבר מעיד על כך כי מחלתם נובעת מגורמים חיצוניים. תסמינים הם תגובה ביולוגית טבעית לגורם גירוי דוגמת וירוסים, חיידקים, פציעה, וטראומה פיזית או רגשית.

תרופות הומאופתיות נבחרות בקפידה על מנת לחקות את התסמינים, לרפא אותם, לסייע בהשמת הריפוי העצמי של הגוף, ולהבריאו לטווח הארוך מבלי שתהיה לו התלות והמשיכה לריפוי באמצעים תרופתיים בלבד.

העיקרון המוביל בהומאופתיה הוא "דומה מרפא דומה". במילים אחרות, כל חומר שיכול לגרום למחלה, יכול גם לרפא אותה, כאשר הוא נצרך במינון מזערי.

תרופות הומאופתיות לדלקת מפרקים

 קאוסטיקום

תרופה זו מועילה בדרך כלל לדלקת מפרקים שגרונית. היא ידועה בפעולתה על השרירים, הגידים והעצבים. אדם הזקוק לתרופה זו עשוי לחוות נוקשות שרירים עקב הידבקות גידים, מצב המוביל להתכווצויות שרירים. הוא סובל מנוקשות הצוואר וחווה כאבים צורבים בשרירים, והמפרקים מרגישים טוב יותר במזג אוויר חם ולח.

סוגים של תרופה קאוסטית נוטים לשתק חלקים בודדים בגוף, צד אחד של הפנים, מיתרי קול, שלפוחית השתן ועוד. בנוסף, אנשים שזקוקים לתרופה זו הם בעלי תחושות חזקות של "עוולות רבות מידי בעולם" ועל תחושות אלו פועלת התרופה.

קלקריאה קרבוניקום

תרופה זו מטפלת בהפרעות רבות הקשורות לחילוף חומרים של סידן ומסייעת במקרים רבים של דלקת מפרקים ניוונית. אדם הזקוק לתרופה זו יחוש כאבי פרקים מוגברים במזג אוויר קר ולח, בחילופי עונות, ובין חצות הלילה לשעות הבוקר המוקדמות.

הוא עלול בקלות להיכנס למצב נפשי של הלם רגשי המלווה בפחדים רבים מבעיות כלכליות וביטחוניות. ביעותי לילה וסהרוריות הם חלק משגרת יומו. התמונה הכוללת של התסמינים מתבטאת בדרך כלל בהזעות קרות וכפות ידיים לחות ודביקות. הוא עלול להיות חרד מלוחות זמנים קצרים, סובל מבעיות עור ומעודף משקל.

קולצ'יקום

תרופה זו מסיטה כאבים מהמפרקים הקטנים, בעיקר בבוהן ומטפלת בנפיחות. הכאבים גרועים יותר מתנועה ומגע ומתבטאים באופן של הלם חשמלי המורגש בצד אחד של הגוף.

תסמיני דלקת מפרקים מלווים בדרך כלל בעייפות גדולה וקור פנימי. אנשים הזקוקים לתרופה זו עלולים לסבול מבעיות עיכול, התנפחות וגזים, במיוחד בבטן. הם רגישים לריחות ועלולים בקלות לסבול מבחילה גם מהריח הקלוש ביותר.

נוקס וומיקה

תרופה זו מיועדת לאנשים הסובלים מכאבי פרקים, בעיקר בברכיים. היא מתאימה לכאבים חדים המתחילים באצבעות הרגליים ועוברים עד הירך. מפרקי הברך עלולים לחוש יבשים וסדוקים בזמן התנועה. בשעות הבוקר, יתכן שקיימת חוסר תחושה ונוקשות בידיים, ואובדן פתאומי של כוח בידיים וברגליים. התסמינים משתפרים במזג אוויר לח.

אנשים הזקוקים לתרופה זו סובלים מבעיות עדינות במערכת העיכול. הם עלולים להרגיש נפוחים במשך שעות לאחר ארוחה ונוטים לסבול מבחילות והקאות. הם רגישים יותר לרעש, אורות וריחות. הם שאפתניים, תחרותיים וכועסים בקלות.

טיפול בהתאמה אישית

אלו הם רק חלק ממגוון עצום של תרופות הומאופתיות אשר יכולות הועיל לדלקת פרקים. מציאת המרשם ההומאופתי המתאים ביותר אינו מוגבל לביטוי התסמינים. לפני שהומיאופת רושם את התרופה המתאימה, הוא חוקר היבטים רבים של הבריאות הפיסית, ובודק היסטוריה רפואית ופסיכולוגית. הוא חוקר את המטופל אודות טמפרטורת גופו, דפוסי שינה, חלומות, תיאבון, עיכול, צמא, פחדים, פוביות ושאיפות.

מקרים קלים של דלקת מפרקים עשויים להיות מטופלים ולהשתפר באמצעות הקפדה על תזונה נכונה ופעילות גופנית. אך מקרים כרוניים של המחלה זקוקים לטיפול הומאופתי.

מרשם התרופות מחסל את תסמיני הדלקת ובו בזמן, באופן הדרגתי, מרפא מחלות אחרות ומשקם את הבריאות עד להגעה למצב אופטימאלי, והאדם יכול להיות מסוגל לנוע כרצונו ללא כאבים.

ראו גם:
רפלקסולוגיה לדלקת מפרקים

074-7691313 דילוג לתוכן