זכויות רפואיות במוסדות המדינה לחולים בדלקת מפרקים

זכויות רפואיות במוסדות המדינה לחולים בדלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

זכויות רפואיות לחולים בדלקות מפרקיםבקרב הסובלים מדלקת פרקים ניתן למצוא אנשים בדרגות תפקוד שונות ולעיתים גם משתנות. לכן, מטבע הדברים, הזכויות הרפואיות להם זכאים חולים כאלה עשויים להיות שונים ועל כל מקרה להיבדק לגופו.

עם זאת, בשל העובדה שרבים מהחולים סובלים ממצב מתמשך, לעיתים אפילו כרוני, ולא מעט חולים גם סובלים מקשיי תפקוד מהותיים, אנו רואים לנכון להאיר את עיני החולים ובני משפחותיהם בכמה זכויות חשובות השמורות להם בקרב מוסדות רשמיים שונים.

בין הזכויות הללו ניתן למצוא הטבות ברכישת תרופות, הקלות מס, קצבאות שונות, גמלאות ותגמולים שונים ועוד.

זכויות בקופות החולים

רבים מהחולים בדלקת פרקים סובלים ממצב כרוני. מצב זה טומן בחובו כמה מאפיינים ובהם הצורך המתמשך בקבלת טיפולים רפואיים שונים כמו גם הצורך לרכוש תרופות שונות באופן קבוע.

לנקודות אלה משמעות שאיננה רק בריאותית אלא גם פיננסית. כאן יש לדעת שחולים הסובלים מדלקת פרקים כרונית זכאים לתקרת תשלום ברכישת תרופות בקופת חולים. אין זה משנה עבור החולה באיזו קופה הוא מבוטח שכן מדובר על זכות גורפת, שתופסת לגבי כלל קופות החולים בישראל.

מלבד הזכות לתקרת תשלום ברכישת תרופות, זכאים החולים בדלקות פרקים גם לקבל סוגים שונים של טיפולים בתנועה. טיפולים אלה כוללים סוגים שונים של טכניקות לרבות טיפולי פיזיותרפיה, הידרותרפיה (טיפול באמצעות מים, בבריכה טיפולית), ולעיתים גם סוגים נוספים של טיפולים, על פי הצורך.

כל קופת חולים מגדירה את הזכאות לטיפולים בצורה שונה מעט, אולם הסובלים מדלקת פרקים זכאים למספר טיפולים רב יחסית בכל שנה.

קצבת נכות

כאשר מצבו של החולה מוגדר כקשה וכאשר נפגעת באופן משמעותי יכולתו להתפרנס, בין אם בצורה זמנית ובין אם לצמיתות, שמורה לו הזכות לפנות למוסד לביטוח לאומי. הפניה, בצורה של תביעה להכרה בנכות, נעשית באמצעות מילוי טופס תביעה מתאים ולאחר מכן זימון לוועדה רפואית.

באחריותה של וועדה זו לקבוע האם החולה זכאי לקבל הכרה בנכות כללית, האם ההכרה תהיה זמנית או צמיתה (לכל החיים) וכן, האם בתוך כך חלה גם פגיעה ביכולת ההשתכרות.

במידה ונמצא שהחולה זכאי להכרה בתור נכה וכן נמצא שיכולתו להתפרנס נמוכה מסף מסוים, הוא יוכל לקבל קצבת נכות כללית. החשיבות שטמונה בקבלת קצבה זו חורג הרבה מעבר לתגמול הכספי הישיר. נכים זכאים להטבות שונות, שניתנות על ידי רשויות המדינה וגופים שונים, לרבות ביטוח לאומי עצמו.

דוגמא לסיוע שמעניק המוסד לביטוח לאומי לנכים רבים ניתן למצוא בזכות לשיקום מקצועי. כאשר נכה מגיע למצב שעליו לפרוש מעבודתו מסיבה בריאותית הוא יוכל לקבל שיקום מקצועי התואם את מצבו.

הטבות מול רשויות המס

עבור אנשים שחלו בדלקת פרקים או שקרוב משפחה מדרגה ראשונה חלה במחלה זו, ישנה אפשרות לקבל הטבות והקלות מס מסוגים שונים.

בין השאר נציין את ההטבות הבאות:

  • נכים עובדים, לרבות כאלה החולים בדלקת פרקים, זכאים במקרים מסוימים להקלות מס ולעיתים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.
  • הורים לילדים הסובלים מדלקת פרקים יכולים להיות זכאים להטבות מס מתוקף היותם הורים לילדים מוגבלים.
  • הנחה בתשלומי מס רכישה עבור נכים שרוכשים נכס כגון דירה למגורים.
  • הנחות בתשלומי מיסים עירוניים (ארנונה).

הטבות הקשורות בניידות

על רקע העובדה שחולים בדלקת מפרקים עשויים לסבול מקשיי ניידות קלים עד חמורים, רבים מהם יכולים להימצא זכאים לקבלת:

  • תו נכה מטעם משרד התחבורה.
  • סיוע במימון של אביזרים ומכשירים המיועדים לשיפור כושר התנועה והניידות לרבות כיסאות גלגלים, הליכונים וכיוצא באלה.
  • הנחות בתעריפי התחבורה הציבורית.

ראו גם:
דלקת מפרקים כמחלת מקצוע

074-7691313 דילוג לתוכן