דלקת מפרקים טיפול אלטרנטיבי

דלקת מפרקים טיפול אלטרנטיבי

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

דלקת מפרקים טיפול אלטרנטיביהדרך הטובה ביותר לטפל בדלקת מפרקים היא באמצעות תרופות, ועדיין, קיימים מספר טיפולים אלטרנטיביים יעילים להתמודדות עם המחלה. טיפולים אלו מהווים השלמה לטיפולים הקונבנציונליים ומסייעים במצבים הקשורים למחלה אשר אינם ניתנים לפתרון באמצעות תרופות.

מאמר זה מפרט את סוגי הטיפולים האלטרנטיביים השונים היעילים לתמיכה והתמודדות במחלה.

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא קריטית לאנשים הסובלים מדלקת מפרקים. המחלה גורמת לכאב ולקושי בהפעלת המפרקים, באופן המשפיע על איברים אחרים. לכן חשוב לשמור על גמישות וכוח והדרך היחידה לעשות זאת היא פעילות גופנית.

יתכן שלא יהיה קל בתחילה לבצע תרגילים אשר מוסיפים לכאב, ולכן מומלץ לבחור פעילות מהנה שאינה מוגזמת. האפשרויות כוללות הליכה, תרגילים לביצוע במים, רכיבה על אופניים, יוגה וטאי צ'י.

דלקת מפרקים מגבירה את הסיכון לפתח אוסטיאופורוזיס, ותרגילים גופניים הם בעלי יתרונות מיוחדים למצב זה, שכן הם שומרים על חוזק העצמות. הפעילות אף מביסה את הדיכאון ממנו סובלים בדרך כלל אנשים החולים במחלות כרוניות.

פיזיותרפיה

הרופא יכול להמליץ על פיזיותרפיה על מנת לסייע בריפוי וחיזוק חלקים בגוף המושפעים מדלקת המפרקים וגורמים לבעיות. הפיזיותרפיסט משתמש בחום, בקרח, בגירוי חשמל, בתרגילי טווח של תנועה, ותרגילי חיזוק עדינים אשר נועדו יותר לסייע בהקלת נפיחות הדלקת ולהשיב את המטופל לכושר.

פיזיותרפיה היא בדרך כלל אופציה יעילה לטווח קצר. ניתן לבצע מספר טיפולים בשבוע במשך מספר שבועות, עד שמופיעה הקלה.

ריפוי בעיסוק

סוג זה של טיפול יכול להשלים ביעילות תכנית של פעילות גופנית סדירה. הרעיון של ריפוי בעיסוק נועד לסייע לאדם לחיות באופן עצמאי ומלא ככל הניתן, ללא קשר לגילו או חומרת דלקת המפרקים שלו.

מרפא בעיסוק עובד עם המטופל על אזורים בעייתיים בחיי היומיום ומוצא דרכים להתמודדות עימם או עקיפתם.

לדוגמה, היות ופרקי הידיים עלולים להיות נפוחים וכואבים מהקלדה על מקלדת מחשב במשך שעות ארוכות ביום, המטפל יכול לסייע לו לשנות את אזור העבודה שלו, כך שיוכל להשתמש במחשב באופן נוח יותר ולהימנע מפציעות שימוש יתר. מרפא בעיסוק יכול אף לסייע בזיהוי אבזרי עזר אשר יכולים להקל על ביצוע משימות היומיום.

טיפולי גוף ונפש

מונח זה מתאר מצבור טיפולים אשר למעשה מסייעים למטופל להשתמש במוחו על מנת להבריא את גופו. גישות טיפולי גוף ונפש כוללים מדיטציה, ביופידבק, תרגילי נשימה, והרפיה מודרכת. סוגים מסוימים של פעילות גופניות דוגמת יוגה, צ'י גונג וטאי צ'י, מומלצים אף הם לשם מיקוד הדעת באופן שיכול לסייע להתמודד עם הכאבים ולשפר את הכוח והגמישות.

מחקרים מראים כי מדיטציה וטאי צ'י משפרים את מצב הרוח ואיכות החיים, וכי טיפולי גוף ונפש מועילים להתמודדות עם כאב כרוני וסוגים אחרים של דלקת פרקים.

ייעוץ

טיפול קוגנטיבי התנהגותי הוא סוג של פסיכותרפיה אשר מסייע לאנשים לזהות בעיות הטמונות בדרך בה הם חושבים ופועלים, ומעודד אותם לשנות את התנהגותם. טיפול זה מועיל לדלקת מפרקים, במיוחד אם האדם סובל מדיכאון. הייעוץ מסייע אף להתמודדות עם מתחים ולחצים אחרים הקשורים למחלה.

שמן דגים

שמן דגים מקל על כאב ודלקת מפרקים. כמוסות שמן דגים פועלות באותו אופן בו פועלות תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות, דוגמת איבופרופן ונפרוקסן.

מחקרים מצאו כי שמן דגים במינונים גבוהים מועיל לחולי דלקת מפרקים. בדרך כלל מומלץ לצרוך ארבע כמוסות שמן דגים או ארבע כפיות ליום. על מנת להבטיח יעילות טיפול זה, יש להתייעץ עם הרופא בכדי לוודא התאמה לתרופות האחרות.

תמיכה וסיוע

מחלה כרונית דוגמת דלקת מפרקים יכולה לבודד אדם. לכן יש להקפיד על קשר עם בני משפחה וחברים ולספר להם על המצב, על מנת שתהיה אפשרות לבקש עזרה בעת הצורך, או סתם כתף לבכות עליה. תמיכה זו משמעותית לאופן בו חש החולה מבחינה פיזית ונפשית.

ניתן אף להשתתף בקבוצות תמיכה במפגשים קבועים או במפגשים אינטרנטיים, ולחלוק עם אחרים את שיטות ההתמודדות עם המחלה.

074-7691313 דילוג לתוכן