טיפול בדלקת מפרקים

טיפול בדלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

טיפול בדלקת מפרקיםהטיפול בדלקת פרקים כולל מספר סוגים של טיפולים: טיפול תרופתי כמו משככי כאבים וסטרואידים, טיפול תנועתי כמו הידרותרפיה ויוגה וטיפול טבעי.

טיפול תרופתי

משככי כאבים

דלקת מפרקים מלווה בדרך כלל בכאב, לכן הרופאים ממליצים על שימוש במשככי כאבים.

אקמול הוא משכך הכאבים הפשוט והבטוח ביותר, ולעתים קרובות מומלץ כטיפול ראשוני. חלק מהתרופות נוגדות דלקת כמו אספירין ואיבופרופן ניתנות לשימוש במינונים נמוכים כמשככי כאבים. משככי כאבים חזקים יותר, כגון אלה המכילים מינונים גבוהים – כדוגמת קודאין, הניתן במרשם רפואי.

תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידיות (NSAIDs)

תרופות אלו מפחיתות את הדלקת והנפיחות וכן מקלות על הכאב. שימוש בקבוצת תרופות זאת לטווח הרחוק עלולה לגרום לסיבוכים בקיבה ותופעות לוואי אחרות.

קבוצת תרופות זו כוללת: איבופרופן ,דיקלופנק ונפרוקסן.  מעכבי COX-2 הם סוג חדש יותר של NSAID , הבטוח יותר לשימוש – כדוגמת celecoxib. אם כי השימוש בסוג זה של תרופה כרוך בסיכון מוגבר לבעיות לב וכלי דם , בייחוד הקרב מטופלים עם אירועי לב ושבץ קודמים.

סטרואידים

סטרואידים יכולים להיות מאוד יעילים בהפחתת דלקת. אם כי שימוש לטווח ארוך עשוי לגרום לתופעות לוואי, כגון עלייה במשקל ואוסטאופורוזיס. המינון האפקטיבי הנמוך ביותר נינתן בהמלצת רופא בלבד. הזרקת סטרואידים גורמת לתופעות לוואי.

פרדניזולון הוא סטרואיד, והוא תרופת מרשם הנפוצה ביותר עבור אנשים עם דלקת פרקים.

תרופות ביולוגיות

תרופות ביולוגיות כמו anti- TNF הן סוג של תרופה הפועלת על ידי חסימת הפעולה של הגורם הכימי TNF. גורם כימי זה מעורב בהיווצרות דלקתית וגורם לנזק לרקמות בדלקות מפרקים דלקתיות.

השימוש בתרופות אלה אינו מתאים לכולם ומגביר את הסיכון להיווצרות תופעות לוואי. השימוש בהן נעשה כאשר המטופל אינו מגיב לצורות טיפול אחרות.

טיפול תנועתי

טיפול בשיטת הידרותרפיה

הידרותרפיה היא השימוש במים לצורך טיפול בתנאים מסויימים, לרבות דלקות מפרקים שגרוניות ודלקות מפרקים מסוגים אחרים. הטיפול ההידרותרפי מלווה בביצוע תרגילים מיוחדים בעת השהות בבריכת המים החמים בליווי מדריך מוסמך.

טמפרטורת המים היא בדרך כלל 33-36 מעלות צלזיוס. בדרך כלל פיזיותרפיסט או מומחה נוסף, המוסמכים לכך, מנחים את המטופל. התרגילים מותאמים באופן ייחודי כדי לעזור ולהגדיל את טווח התנועה או ועוצמת הכוח. צורת הטיפול תלויה בתסמינים.

הידרותרפיה יכולה לעזור למטופל במספר דרכים : טמפרטורות המים הגבוהות מרגיעות את השרירים ומקלות על הכאב במפרקים. המים תומכים במשקל המטופל, פעולה אשר מסייעת בהקלת הכאב ומאפשרת את הגדלת טווח התנועה של המפרקים. המים יוצרים התנגדות עבור פעולת המפרקים. באמצעות כוח זה, המטופל יכול לשפר את כוח השרירים.

יוגה

מחקרים הראו כי יוגה היא דרך בטוחה ויעילה להגדלת פעילות גופנית המלווה ביתרונות פסיכולוגיים חשובים בשל אופיה. יוגה מגבירה את כוח השרירים, משפרת גמישות, תומכת בתהליך הנשימה ויוצרת איזון .

היוגה מסייעת בהקלת כאבים, משחררת אנרגיה חיובית וממגרת רגשות שליליים כמו חרדה, תוקפנות ורגישות יתרה. לסיכום, היוגה מאופיינת במגוון רחב של יתרונות פיזיים ופסיכולוגיים שעשויים להיות שימושיים במיוחד עבור אנשים הסובלים מדלקות מפרקים ומחלות כרוניות.

טיפול טבעי

תסמיני דלקת מפרקים עשויים להגביל את הפעילויות היומיומיות. הכאב והנפיחות יוצרים חוסר נוחות. טיפול תרופתי מלווה בתופעות לוואי ולכן מטופלים רבים בוחרים דווקא בטיפול טבעי בעל תכונות אנטי דלקתיות.

אלוורה הוא אחד הצמחים הנפוצים ביותר ברפואה האלטרנטיבית וידוע בתכונות הריפוי שלו. צמח זה משמש בהקלת כאבים והרגעת העור. לעץ הבוסווליה יש יכולות אנטי דלקתיות החוסמות את פעילות האוקוטריאנים המעורבים בדלקות מפרקים.

צמח נוסף בשם אוניה דה גאטו משמש לטיפול אנטי דלקתי. כמו כן, אקליפטוס בדומה לאלוורה מפחית נפיחות וכך גם ג'ינג'ר ותה ירוק.

טיפול ביתי בעזרת מכשיר לייזר רך

כיום, לא מעט רופאים ממליצים על מכשיר לייזר רך המאפשר הקלה בכאב משמעותית. השימוש במכשיר כזה הוא מאוד נוח וקל למשתמש שיכול לטפל באופן ממוקד במקור הבעיה ולאלחש את המקום.

למכשירי הלייזר השונים הללו בדרך כלל אין צורך באישור רופא (אם כי תמיד מומלץ להיוועץ עם רופא טרם השימוש). המכשיר מיועד להפחתת כאבים ודלקות באיזורים שונים בגוף – כולל דלקות מפרקים.

אחד המכשירים הבולטים ביותר בשוק היום הוא בי קיור לייזר והוא מבוסס על ארבע שיטות טיפול שונות ביניהן אינפרא אדום, אור אדום, לייזר רך ושדה מגנטי.

אולי יעניין אותך גם:

שיקום בבית לאחר ניתוח או אשפוז בעקבות דלקת מפרקים

074-7691313 דילוג לתוכן