טיפול טבעי לדלקת מפרקים

טיפול טבעי לדלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

טיפול טבעי לדלקת מפרקיםדלקת מפרקים היא מצב של כאב וניוון המתבטא בדלקת המפרקים וגורם לנוקשות וכאבים. רופאים מטפלים באופן קונבנציונאלי במחלה עם תרופות ומשככי כאבים אנטי דלקתיים.

יחד עם זאת, תרופות מסוימת עלולות לגרום לתופעות לוואי, בעוד שגישה טבעית להקלה על הכאבים הופכת להיות פופולארית יותר, אך עדיין יש להתייעץ עם הרופא לפני השימוש בטיפולים טבעיים.

הפחתה במשקל

המשקל יכול להיות בעל השפעה משמעותית על עצמת הכאב בעת דלקת מפרקים. משקל עודף מפעיל לחץ נוסף על המפרקים, במיוחד על הברכיים, הירכיים וכפות הרגליים. הפחתת הלחץ באמצעות הורדה במשקל תשפר את הניידות, תפחית את הכאב ותמנע נזק עתידי למפרקים.

יותר פעילות גופנית

לפעילות גופנית קיימים יתרונות נוספים מעבר לירידה במשקל. תנועה סדירה מסייעת לשמירה על גמישות המפרקים. תרגילי הרמת משקולות, ריצה והליכה עלולים להזיק. במקום זאת, מומלץ לנסות תרגילים בעלי עצמת כוח נמוכה כגון יוגה, התעלמות אירובית במים או שחייה להגמשת המפרקים מבלי להוסיף עליהם מתח נוסף.

טיפולים חמים וקרים

טיפולים אלה משפיעים באופן משמעותי כשמדובר בכאבי מפרקים. אמבטיות או מקלחות חמות ארוכות, כדוגמת אמבטיות פרפין, במיוחד במקרים של נוקשות בוקר קלה, מסייעים למפרקים. ניתן להשתמש בשמיכה חשמלית או כרית חימום בלילה על מנת לשמור על רפיון המפרקים.

טיפולים קרים הם הטובים ביותר להקלת כאבי פרקים. ניתן לעטוף קרח, חבילת ג'ל, או שקית ירקות קפואים במגבת ולהניח על המפרקים הכואבים לשם הקלה מהירה.

דיקור סיני

דיקור סיני הוא שיטת טיפול ברפואה סינית עתיקה אשר כוללת החדרת מחטים דקות לנקודות פרטניות בגוף. הטיפול סולל מחדש את האנרגיות ומשיב את האיזון לגוף. שיטת טיפול זו מפחיתה את כאבי המפרקים, אך יש לבצע אותה רק אצל מומחה מנוסה לדיקור סיני בעל המלצות טובות.

מדיטציה להתמודדות עם הכאב

טכניקות מדיטציה והרפיה עשויות לסייע בהפחתת הכאב של דלקת המפרקים באמצעות הפחתת מתח ומאפשרת התמודדות טובה יותר עם המצב. מחקרים מצאו כי תרגול מדיטציה ומודעות מועיל לאנשים מסוימים הסובלים מהמחלה.

הוספת חומצות שומן לתזונה

כל אדם זקוק לאומגה 3, והוספת חומצות שומן לתזונה אידיאלית לבריאות אופטימאלית. שומנים אלו מסייעים אף בדלקת המפרקים. תוספי שמן דגים, שהם עשירים באומגה 3, מסייעים להפחתת נוקשות השרירים וכאבי המפרקים.

חומצת שומן נוספת שיכולה לסייע למחלה היא חומצת גמא לינולנית. היא נמצאת בזרעי צמחים מסוימים כמו נר הלילה, זיפן, קנבוס ודומדמניות שחורות. ניתן אף לקנות את שמני הזרעים כתוספת. יחד עם זאת, יש לבדוק עם הרופא לפני נטילתם.

הוספת כורכום לתזונה

כורכום, התבלין הצהוב השכיח במאכלים הודיים, מכיל כימיקל הנקרא כורכומין, אשר מפחית את הכאב מדלקת המפרקים באמצעות התכונות האנטי דלקתיים שלו.

עיסוי

קבלת עיסוי קבוע מסייע להפחתת הכאב והנוקשות של דלקת המפרקים ומשפר את טווח התנועה. יש לעבוד עם פיזיותרפיסט על מנת ללמוד עיסוי עצמי, או לקבל טיפולים קבועים מאת מטפל מנוסה בעבודה עם אנשים הסובלים מדלקת מפרקים.

תוספי צמחים

קיימים סוגים רבים של תוספים צמחיים בהם ניתן להשתמש על מנת להפחית את הכאב של דלקת המפרקים. חלק מצמחי המרפא כוללים ברומלין גינקו, סרפד, וגפן. יש להתייעץ עם הרופא לפני שימוש בתוסף חדש, על מנת למנוע תופעות לוואי ותגובות בין תרופתיות מסוכנות.

074-7691313 דילוג לתוכן