צמחי מרפא לדלקת מפרקים

צמחי מרפא לדלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

צמחי מרפא לדלקת מפרקיםאנשים הסובלים מדלקת מפרקים פונים לעיתים קרובות לקבלת טיפול טבעי. מחלה זו נגרמת על ידי מערכת חיסונית פגועה, והטיפולים הרפואיים הקונבנציונליים עשויים להיות אינטנסיביים למדי.

הרפואה הטבעית מציעה שיפור בתסמיני המחלה באמצעות טיפול בצמחי מרפא, המטפלים בשורש המחלה, מנקים את הדם ומחזקים את הגוף באופן כללי.

צמחי מרפא לטיפול בדלקת מפרקים מסייעים לנקות את הפסולת המטבולית והרעלים מהגוף. הטיפול מתבצע באמצעות תמיכה ביכולות הטיהור הטבעיות של הכליות והמעיים.

הוא מגביר את זרימת הדם ומסייע לניקוז הלימפה, כך שהפסולת והרעלים הזורמים בגוף וגורמים לדלקת, נעצרים. מאמר זה דן במספר צמחי מרפא המסייעים לבלימת הדלקת וניקוי הגוף.

צמחי שורש

אחד הטיפולים המשמעותיים ביותר לכאב הוא הגדלת צריכת חומצות שומן חיוניות. שורש הבורדוק מכיל שמנים שומניים אשר ביחד עם סטרולים וטאנינים מבצעים פעולה אנטי דלקתית. ניתן לצרוך צמחי שורש בתוך תערובות מזון, או להרתיחם.

אם השורש הטרי אינו זמין, ניתן להשתמש בשתי כפיות של שורש מיובש כחלופה. מוסיפים את השורש למים הרותחים ומבשלים על להבה נמוכה במשך עשר דקות. מומלץ לשתות כ-3-4 כוסות ביום של תערובת חמה זו. ניתן אף לצרוך את הצמח באמצעות כמוסות ולעקוב אחר הוראות המינון.

זרעי פשתן

זרעי פשתן מהווים את אחד המקורות הטבעיים הטובים ביותר של אומגה 3, החיוני באופן משמעותי ליצירת מערכת חיסונית חזקה ולחימה בדלקת מפרקים. מומלץ להוסיף שתי כפות זרעי פשתן או שמן פשתן לתזונה היומית. אין לחמם או לבשל אותם בשמן. בנוסף, אם המטופל סובל מבעיות במערכת העיכול כגון תסמונת מעי רגיז, יש להשתמש בשמן פשתן ולא בזרעים, שכן הם עלולים לגרום לגירוי.

כורכום לטיפול בדלקת מפרקים

כורכום הוא צמח אנטי דלקתי יעיל מאוד, במיוחד לשיכוך כאבים. הוא מכיל לפחות שני חומרים כימיים: כורכומין וכורכומינואידים, אשר מפחיתים את הדלקת ודומים בהשפעתם לסטרואידים אנטי דלקתיים.

ניתן להוסיף תבלין זה לתזונה היומית או לצרוך אותו בצורת תוסף על מנת לחוות את היתרונות הרפואיים באופן מלא. בעת הבישול, מומלץ להוסיף פלפל שחור או זנגביל יבש על מנת לסייע להפעלת הכורכום. תבלין זה יכול להיות יעיל גם למריחה על העור על מנת להקל על הכאב.

צמח הסרפד

סרפד הוא צמח מרפא בעל כישורים מדהימים, הוא מתעכל בקלות בגוף, ומצוין לטיפול בדלקת מפרקים. הצמח מכיל חלבון, סידן, זרחן, ברזל, מגנזיום, בטא קרוטון כמו גם ויטמינים שונים דוגמת D, C, A ו-B קומפלקס.

צמח הסרפד מכיל חומרים אנטי דלקתיים המשולבים עם מינרלים דוגמת בורון, סידן, מגנזיום וסיליקון, אשר יעילים בהקלת הכאב ומסייעים לבניית עצמות חזקות. שימוש קבוע בצמח מרפא זה מסייע בהקטנת התרופות אותן צורך המטופל, אך יש להתייעץ עם הרופא לפני ביצוע השינוי. כוס אחת או יותר של תה עלים עם סרפד משחרר ומונע החזקת מים בגוף, מטפל בדלקת המפרקים ומזין את הכליות.

שוש לטיפול בדלקת מפרקים

שוש פועל כמו סטרואידים טבעיים לגוף אשר מסייעים להפחתת הדלקת. הוא מקטין רדיקלים חופשיים ומעכב את ייצור האנזים המעורב בתהליך הדלקתי. גליסירהיזין, רכיב הנמצא בצמח זה חוסם את דלקת המפרקים ומקל עליה. הוא אף תומך בשחרור קורטיזול מהגוף, מסייע למערכת החיסונית, מקל על הכאב ומונע את הישנות המחלה.

בנוסף, יעיל צמח השוש לעיכוב חלק מתופעות הלוואי של קורטיזול, דוגמת עייפות וחרדה. ניתן להשתמש בו בצורת תוסף או בתוך כוס תה.

שוש אינו מתאים לאנשים הסובלים מבעיות לחץ דם. בנוסף, נטילת כמויות גדולות מידי, כעשרים גרם או יותר ליום, עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות כגון כאבי ראש, לחץ דם גבוה ובעיות לב. אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, מחלות לב, מחלת כליות או אשלגן נמוך, צריכים להימנע לחלוטין משימוש בצמח זה.

על צמחי מרפא וטיפולים טבעיים ראו גם:

נטורופתיה לדלקת מפרקים

074-7691313 דילוג לתוכן