דלקת מפרקים ורפלקסולוגיה

דלקת מפרקים ורפלקסולוגיה

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

דלקת מפרקים ורפלקסולוגיהדלקת מפרקים היא מחלה המלווה בכאב, נוקשות ונפיחות במפרקים וברקמות החיבור בגוף, אשר אינם נעלמים לחלוטין. הטיפול במחלה זו מתמקד בהקלת התסמינים ומציאת דרכים לשיפור החיים. זהו המקום בו רפלקסולוגיה שימושית ביותר, שכן היא מציעה הקלה על הכאבים.

למרות שטיפולי רפלקסולוגיה מתבצעים לרוב על הרגליים, מטפל מיומן יוכל לבצעם גם על הידיים ואזורים אחרים בגוף. טיפולי רפלקסולוגיה אינם מומלצים לחולים הסובלים מגאוט וחווים התלקחות התסמינים בזמן הטיפול. במצב זה, עבודה על הידיים תהיה יעילה באותה מידה וניתן לטפל ברגליים בין ההתלקחויות.

רפלקסולוגיה מומלצת ביותר לאנשים המעוניינים לטפל בעצמם בנקודות מפרקים מסוימות בין מפגשי הטיפול. זוהי שיטה יעילה מאוד אשר מסייעת לרגיעה והפחתת תסמינים אחרים הקשורים ללחץ.

התמקדות ברפלקסים

רוב המקרים של דלקת מפרקים מגיבים היטב לרפלקסולוגיה המשולבת בהקפדה על תזונה נכונה והקפדה על פעילות גופנית. בדרך כלל מתמקדים הטיפולים בעבודה על אזורים שונים בגוף.

רפלקסים הקשורים למפרקים כואבים – טיפול זה ניתן לאנשים שמתמודדים עם דלקת מפרקים המופיעה רק במפרקים מסוימים. יש לוודא כי הטיפול מתבצע על אזורי רפלקס המתייחסים למפרקים אלו. המרפק, שורש כף היד, הברך, הירך והקרסול מכילים נקודות רפלקס קלות לזיהוי.

רפלקס יותרת המוח – תפקיד בלוטת יותרת המוח הוא להסדיר את הייצור והשחרור של הורמונים בבלוטות אנדוקריניות אחרות, וחיוני להתרכז באזור זה בהתמודדות עם דלקת מפרקים. רפלקסולוגיה באזור זה תסייע לשיפור תפקוד יותרת הכליה, השחלות והבלוטות, ותגרום להם לתפקד באופן יעיל יותר.

רפלקסים של השחלות והרחם – נשים רבות מדווחות כי תסמיני דלקת הפרקים שלהן מחמירים בזמן המחזור החודשי. מצב זה נובע כתוצאה מתגובה של המערכת החיסונית לרמות המשתנות של האסטרוגן בגוף. התמקדות של רפלקסולוגיה באזור הרחם בזמן המחזור החודשי עשויה לספק הקלה מסוימת לתסמינים. מומלץ לבצע תרגולי עיסוי על בסיס יומי.

רפלקסים הכבד הכליות – אלו הם איברים החיוניים לסילוק רעלים מהגוף. מומלץ לקבל טיפולי רפלקסולוגיה לצד שינויים תזונתיים על מנת להקל על התסמינים ולהאיץ את השפעת הטיפול. יש לשתות הרבה מים לפני ואחרי הטיפולים על מנת לזרז את תהליך ניקוי הרעלים.

רפלקסים של איברי הלימפה – רפלקסים מסוימים אלו מופיעים בדלקת פרקים הקשורה לתגובה חיסונית פעילה יתר על המידה. רפלקסולוגיה באזור זה תעודד את איברי הלימפה והתגובה החיסונית ותגרום לתפקוד רגיל.

רפלקסים של מעיים סתומים – מחקרים שבוצעו לאחרונה מצביעים על כך כי לעיתים קרובות המתמודדים עם דלקת מפרקים סובלים יותר מנוגדנים לחיידק בנוזל הסינוביאלי. רפלקסולוגיה לאזורי המעיים תסייע לעורר את האזורים הפגועים ביותר בגוף לזיהומי חיידקים, ותעודד אותם לתפקד כראוי.

ניתן לחוות הקלה באמצעות עבודה על נקודות רפלקסולוגיה במספר איברים. מומלץ להשתמש בטכניקת כדור הגולף המתאימה לנקודות במוח, בכבד, בכליות ובידיים. טיפול זה עובד אף על נקודות אחרות בגוף כגון מקלעת השמש, הרחם, הערמונית, השחלה, האשכים, הלבלב, יותרת הכליה, יותרת המוח ובלוטת התריס.

074-7691313 דילוג לתוכן