רשלנות רפואית באבחון ובטיפול של דלקות מפרקים

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול של דלקות מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול של דלקות מפרקיםדלקת מפרקים היא מצב שבו המפרק מודלק, נפוח, אדום, כואב וחם. הדלקת יכולה להופיע כתוצאה ממגוון רחב בצורה בלתי רגילה של מחלות, כשלמעשה נכון לכתיבת שורות אלה ידועות למעלה ממאתיים מחלות שונות שיכולות לבוא לידי באופן תסמיני בין היתר בדלקת במפרק אחד או יותר ממפרקי הגוף. בין היתר מדובר על דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית, דלקת מפרקים זיהומית ועוד.

ישנן מחלות שפוגעות במפרק בצורה קלה בלבד, אך אחרות יכולות להוביל לנכות חמורה ולאובדן תפקוד. בחלק מהמקרים הדלקת במפרק היא התסמין הבלעדי ובמקרים אחרים הדלקת מהווה רק תסמין אחד מיני רבים.  

מה היא החשיבות של אבחון נכון במקרים של דלקת מפרקים?

מאחר וכפי שציינו, מדובר על מגוון רחב ביותר של מחלות שיכולות להוביל לדלקת במפרקים, הרי שבזמן שהחולה מתלונן על דלקת במפרקים, ישנה חשיבות עליונה לברר מה הוא הגורם שהוביל למחלה. הסיבה לכך נעוצה בין היתר בעובדה שכל סוג של מחלה דורש טיפול שונה והתייחסות רפואית שונה. ללא הגשת טיפול מתאים במקרים רבים עלול להיגרם נזק למפרק.

הנקודה שחשוב להבין היא שמחלות רבות מתבטאות באופן סימפטומטי בצורה מאוד דומה ולכן לא תמיד התהליך האבחוני קל ופשוט. בעקבות כך לרוע המזל פעמים רבות דלקות מפרקים מאובחנות בטעות ובמקרים אלו עלול להיגרם נזק בלתי הפיך למפרק.

רשלנות באבחון של דלקת מפרקים

דוגמה מוצלחת של רשלנות באבחון דלקת מפרקים ניתן לתת בהתייחס לקבוצה ענפה של מחלות שנכללות תחת הגדרת המטריה "דלקות מפרקים זיהומיות". כל המחלות ששייכות למשפחה זו מקורן בזיהום שחדר לנוזל הסינוביאלי של המפרק אך כל אחת מהמחלות האלו נבדלת מרעותה לפי הגורם הזיהומי. כך למשל ישנן מחלות מסוימות שנגרמות כתוצאה מחדירה של זני חיידקים שונים, אחרות נגרמות כתוצאה מחדירה של נגיפים למפרק ואחרות מחדירה של פטריות כאלו ואחרות.

המשותף למחלות רבות במשפחה זו הוא שעל ידי הגשת טיפול פשוט יחסית שבמקרים של דלקת מפרקים זיהומית על רקע של זיהום חיידקי למשל כולל שימוש באנטיביוטיקה, ניתן לטפל במפרק החולה בקלות רבה מאוד.

עם זאת, ללא הגשת טיפול מתאים בעקבות אבחון לקוי של הגורם שהוביל לתסמינים האופייניים, הדלקת עלולה להחמיר ולהוביל בסופו של דבר לאובדן התפקוד של המפרק.

בהתאם לכך, מדי שנה מוגשות במדינת ישראל כמו גם בעולם תביעות רבות שמוגשות על ידי תובעים שסבלו מדלקת מפרקים זיהומית שאובחנה בטעות כדלקת מסוג אחר ולפיכך לא זכו לטיפול ההולם. במקרים רבים בסופו של דבר נאלצו התובעים לעבור ניתוח להחלפת המפרק הפגוע במפרק מלאכותי.

רשלנות בטיפול בדלקת מפרקים

במקרים מסוימים על אף שהגורם להיווצרות הדלקת אובחן באופן מוצלח, הרי שעדיין הטיפול היה רשלני. כך למשל ישנן תרופות מסוימות שמיועדת לטיפול בדלקות מפרקים שעלולות להוביל לתופעות לוואי בריאותיות שליליות ביותר. תרופות כאלו יכולות להיות למשל סטרואידים שמטרתם להפחית את חומרת הדלקת אך בשימוש ארוך טווח עלולים לפגוע באופן חמור במערכת החיסון.

בהתאם לכך, ישנה חשיבות עליונה לדאוג לעקוב באופן שוטף אחרי מצבם הבריאותי של החולים וכן יש לדאוג לכך שיבינו את תופעות הלוואי עד תום ושילמדו לזהות את תופעות הלוואי שיש בהן כדי לעורר חשד כי ישנו צורך להפסיק את נטילת התרופה.

מעבר לכך, רשלנות רפואית בטיפול בדלקת מפרקים יכולה לבוא לידי ביטוי במקרים בהם הטיפול שניתן פשוט לא התאים לסוג הדלקת, במקרים בהם הטיפול רק הוביל להחמרת התסמינים ובמקרים בהם ניתן טיפול תרופתי מבלי לבדוק לעומק את הרקע הרפואי של החולה.

בכל אחד מהמקרים מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה ברשלנות רפואית אשר ידע להנחות אתכם לגבי האפשרויות העומדות בפניכם.

074-7691313 דילוג לתוכן