דלקות מפרקים בעקבות מאמץ יתר

דלקות מפרקים בעקבות מאמץ יתר

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

דלקות מפרקים כתוצאה ממאמץ יתרדלקת מפרקים היא תופעה רפואית שמחייבת פנייה לרופא לצורך קבלת אבחנה מדויקת של הגורם שהוביל לדלקת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שישנן למעלה ממאתיים מחלות שונות שעלולות להביא לדלקת במפרקים.

במקרים מסוימים הדלקת פוגעת רק במפרק אחד אך במקרים מסוימים היא מערבת מספר מפרקים. הדלקת יכולה לנבוע כתוצאה מחדירה של גורם מזהם למפרק, כתוצאה מתקיפה של תאי מערכת החיסון את המרכיבים השונים של המפרק, כתוצאה מטראומה למפרק, כתוצאה ממחלה ניוונית וכתוצאה כמובן ממאמץ יתר.

מה הוא מאמץ יתר?

מאמץ יתר הוא מצב שבו נוצרת תגובה שלילית של הגוף למאמץ. כך למשל במקרים מסוימים מאמץ יתר יכול להוביל למתיחה של שרירים, לבעיות של חולשה בשרירים, לבעיות של תשישות כוללת ועוד.

מצב זה מאפיין בעיקר אנשים שעוסקים בספורט באופן מקצועי או באופן חובבני בתדירות גבוהה, אך באופן עקרוני יכול להופיע בקרב כל שכבות האוכלוסייה. במידה והמאמץ הוביל לפגיעה במפרק הרי שבהחלט ישנה אפשרות שתיווצר במקום הפגיעה דלקת.

מדוע חשוב לבצע אבחנה מבדלת?

במקרים מסוימים הרופא המטפל עלול להחליט שמקור הדלקת הוא במאמץ יתר ולפטור את החולה עם הנחיות למנוחה ולהימנעות מפעילות מאומצת בלבד למשך שבועיים. לרוע המזל ההסתמנות הקלינית של דלקת מפרקים כתוצאה מאימון יתר לא שונה בהרבה מההסתמנות הקלינית של מחלות רבות אחרות שבאות לידי ביטוי בדלקת במפרקים.

עם זאת, בעוד שההסתמנות הקלינית של המחלות השונות יכולה להיות דומה מאוד ואף זהה, הרי ששיטות הטיפול שונות באופן מהותי בין הגורמים השונים. כך למשל דלקת מפרקים זיהומית לא תעבור מאליה במידה והאדם לא יקבל טיפול אנטיביוטי או אנטי פטרייתי (בהתאם למזהם הספציפי שחדר למפרק) ולכן ישנה חשיבות גדולה לאבחן את הגורם לדלקת על מנת שיהיה אפשר להגיש לחולה את הטיפול המתאים לו באופן ספציפי.

בכל מקרה שבו מופיעים התסמינים שנפרט במאמר זה חשוב מאוד שלא לוותר ולהתעקש על ביצוע בדיקות שמטרתן לאבחן במדויק את הגורם להופעת הדלקת.

מה הם התסמינים של דלקת מפרקים כתוצאה ממאמץ יתר?

התסמין המוכר והנפוץ ביותר של המחלה הוא הופעה של כאב במפרק. הכאב יכול להופיע בדרגות חומרה שונות אך לרוב יופיע בזמן מאמץ או אפילו בזמן הנעה של המפרק ללא מאמץ. כמו כן, המפרק יכול להיות נפוח ולסבול מפגיעה תפקודית ומפגיעה בטווח התנועה שלו. תיתכן גם אדמומיות במפרק וחום מקומי.

כיצד מטפלים בדלקת במפרקים כתוצאה ממאמץ יתר?

ראשית, הדבר החשוב ביותר שיש לעשות הוא לבצע אבחנה מבדלת על מנת לשלול קיום של גורמים אחרים שהיו יכולים לבוא לידי ביטוי בדלקת במפרק. במידה ומתגלה כי מקור הכאבים הוא אכן במאמץ יתר, לרוב יונחו החולים לנוח ולהימנע ממאמץ.

במידה והדלקת חמורה ייתכן ויירשמו לחולים תרופות לשיכוך הכאבים ואף תרופות שונות לשיכוך הדלקת. במקרים החמורים במיוחד שנחשבים לחריגים יחסית ייתכן כי אף יהיה צורך להזריק סטרואידים ישירות למפרק על מנת לרסן את התגובה הדלקתית.

074-7691313 דילוג לתוכן