מדרסים לחולים בדלקות מפרקים

מדרסים לחולים בדלקות מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

מדרסים לחולים בדלקות מפרקיםמדרסים הם אביזרים שמיועדים לטיפול במגוון רחב ביותר של בעיות בריאותיות בעיקר על ידי שינוי המנח של כפות הרגליים.

את המדרסים מכניסים לנעל והודות לעיצוב המיוחד של המדרס, הרגל יכולה ליהנות מאחיזה טובה יותר, מבלימת זעזועים משופרת, יכולת אוורור גבוהה יותר, מהקלה ברמת הכאב שמקורה בפתולוגיות שונות ועוד.

כיצד מייצרים מדרסים?

נכון לכתיבת שורות אלו ישנן טכניקות ייצור רבות ביותר בתחום המדרסים. השיטה הפשוטה ביותר היא השיטה התעשייתית שבה מייצרים מדרסים גנריים לפי מידות הנעליים המקובלות אך השיטות המתקדמות יותר מאפשרות ליצור מדרסים בהתאמה אישית לפי דרישה ולפי הצורך.

חלק מהשיטות מבוססות על התאמה אישית באמצעות תבנית גבס, אחרות מבוססות על משטחי דריכה המצוידים בסנסורים הרגישים ללחץ ועוד.

חומרי הייצור של המדרסים המודרניים מגוונים ביותר גם כן ומותאמים לכל מדרס בהתאם למטרה שלשמה הוא מיוצר. כך למשל ישנם מדרסים מיוחדים המיוצרים משעם המתאימים עבור אנשים הסובלים מהזעה בכפות הרגליים או עבור אנשים הסובלים מבעיות במנגנוני ההזעה בכפות הרגליים כמו למשל אנשים סוכרתיים, ישנם מדרסים המיוצרים מחומרים אלסטיים במיוחד המיועדים לסייע לספורטאים ליהנות מבלימת זעזועים מרבית ועוד.

לאילו מטרות משתמשים במדרסים?

קצרה היריעה מלפרט אודות כל המטרות לשמן משתמשים בימינו במדרסים ולכן ניגע בנושא בנקודות על קצה המזלג להלן:

  • מניעה של היווצרות יבלות ושלפוחיות בכפות הרגליים.
  • שיפור היציבה של כף הרגל.
  • שיפור האחיזה של הרגל בנעל.
  • שינוי המנח של הרגל במצבים של פלטפוס או של כף רגל לאחר קטיעה חלקית.
  • שיפור באספקת הדם לכף הרגל.
  • מניעת פציעות בכף הרגל.
  • ישנם סוגים מיוחדים של מדרסים המיועדים עבור אנשים המעוניינים להיראות גבוהים יותר. מדרסים מסוג זה נקראים מדרסי גובה או רפידות גובה ומסוגלים להעניק תוספת גובה של שניים עד ארבעה ס"מ לכל היותר.

באילו מצבים ניתן לסייע לסובלים מדלקת מפרקים באמצעות מדרסים?

נכון להיום ידועות למעלה ממאתיים מחלות שונות שיכולות לבוא לידי ביטוי בדלקת במפרקים השונים של הגוף. חלק ניכר מהמחלות פוגעות במפרקים של כף הרגל ובנוסף לכך חלק לא מבוטל מהמחלות מוגדרות כמחלות כרוניות.

ברוב המוחלט של המקרים קו הטיפול הראשוני במחלות מפרקים שפוגעות במפרקי כף הרגל הוא התאמה של מדרסים מיוחדים לפי מידה ולפי המבנה האנטומי הייחודי של כף הרגל של המטופל.

הדלקת בכף הרגל יכולה לפגוע במפרקי האצבעות, במפרק הקרסול וכן במקרים רבים לאחר שבר של אמצע כף הרגל עלולה להתפתח דלקת באזור. הדלקת מתבטאת בנפיחות מקומית, בכאבים חמורים, באודם, חום ובעיות תפקודיות המקשות על החולים לבצע פעולות פשוטות כמו הליכה, עלייה או ירידה במדרגות, נהיגה ועוד.

כיצד מסייעים המדרסים לסובלים מדלקת מפרקים?

התסמין החמור ביותר שקשור לדלקת מפרקים הפוגעת במפרקי כף הרגל והקרסול ושגורם לפגיעה החמורה ביותר באיכות החיים של החולים הוא הכאב. לאור זאת, רוב הטיפולים המוצעים לחולים מתמקדים בתסמין זה.

גם המדרסים (כפי שמפורט באתר המרכז הישראלי למדרסים) מיועדים להפחית את מידת הכאב וזאת על ידי שינוי המנח של הרגל באופן כזה שיוביל להפחתת הלחץ מהאזורים המודלקים בכף הרגל ולחלוקת עומס שונה של המשקל.

לכל כף רגל ישנו מבנה ייחודי משלה שמשפיע על הצורה שבה הרגל פוגשת בקרקע ועל הדרך שבה המשקל של הגוף מתחלק על פני האזורים השונים של כף הרגל. על ידי התאמה אישית של מדרסים ניתן לשנות את המנח של כף הרגל, לשנות לחלוטין את אופן חלוקת המשקל של הגוף ולהפחית את העומס מהאזורים שזקוקים למנוחה.

על טיפול לרגליים עם דלקת מפרקים ראו גם<<

074-7691313 דילוג לתוכן