תרופות לדלקת מפרקים

תרופות לדלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

תרופות לדלקת מפרקיםדלקות מפרקים הן דלקות שפוגעות במפרקים שונים בגוף לעתים באופן ממוקד ולעתים באופן מפושט.

כיום מופו מעל מאתיים גורמים שונים שיכולים להוביל להתפתחות של דלקת מפרקים כשבין המחלות השכיחות ניתן למנות דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים ראומטית ועוד. לעתים די באבחון הגורם במחלה והתמקדות בטיפול בו כדי למגר את התסמינים אך לעתים מדובר על דלקת מפרקים כרונית שככל הנראה תלווה את האדם למשך כל ימי חייו.

דלקת יכולה להיות קלה ולהוות פגיעה קלה בלבד באיכות החיים אך יכולה להיות חמורה ומתקדמת ולהוביל בשלב מסוים לנכות.

מאחר וישנם כל כך הרבה גורמים שיכולים להוביל להיווצרות של דלקת במפרקים, כך בהתאמה ישנם גם טיפולים רבים ומגוון של תרופות שמיועדים לטיפול בדלקת. לפיכך, הצעד הראשון בדרך להתאמת התרופה הנכונה או שילוב התרופות והטיפולים הנכונים לטפול בדלקת הוא בדיקה אצל רופא המשפחה.

מלבד התרופות השונות שנזכיר במאמר זה נציין כי ישנו מגוון של טיפולים נוספים כגון: טיפולים אלטרנטיביים (שיאצו, דיקור סיני ועוד), טיפולים תזונתיים (הפחתה במשקל להפחתת העומס על המפרקים, נטילת תוספי תזונה, הימנעות ממזונות מסוימים שיש בכוחם להחמיר את הדלקת ועוד), טיפולים כירורגיים (להסרת המפרק, שיוף כירורגי, ניקוז הנוזלים, החלפת המפרק ועוד), פיזיותרפיה ועוד.

נוגדי דלקת שאינם סטרואידים

NSAIDS הן תרופות שפועלות להפחתת חומרת הדלקת, להפגת כאבים ולהורדת חום. התרופות משמשות להקלה על התסמינים של מגוון מחלות מפרקים כגון: דלקת חוליות מקשחת, דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים פסוריאטית, דלקת מפרקים שגרונית, דלקת על רקע של מחלת גאוט ועוד.

תרופות ממשפחה זו שנמצאו יעילות למשל במקרים של דלקת מפרקים ראומטית כמו גם במקרים של דלקות מפרקים אחרות הן Naproxen, Ibuprofen, Diclofenac, Celecoxib ועוד.

סטרואידים

במקרה של התקלחות חריפה ניתן להשתמש בסטרואידים להשגת שליטה בחומרת התסמינים. עם זאת, בשימוש ממושך הסטרואידים יכולים להוביל לתופעות לוואי לא נעימות ועל כן לרוב השימוש בהם הוא קצר מועד.

את הסטרואידים לרוב מזריקים ישירות לתוך המפרק וההקלה כתוצאה מההזרקה מורגשת תוך זמן קצר מאוד. אי לכך, השימוש בהם מאפשר לחולה לחוש הקלה עד לתחילת פעולתן של התרופות האחרות.

כמו כן, ישנן תרופות סטרואידיות שניתן ליטול דרך הפה. תרופות סטרואידיות שנמצאות בשימוש נרחב בימינו הן למשל prednisone, cortisone ועוד.

אנטיביוטיקה

לא בכל דלקת מפרקים השימוש בתרופות אנטיביוטיות יסייע להקלה בתסמינים אבל ישנן מחלות מסוימות בהן הדלקת מופיעה על רקע של זיהום ואז התרופות האלו משמשות כחלק בלתי נפרד ממערך הטיפולים.

כך למשל נהוג להשתמש באנטיביוטיקה במקרים של דלקת מפרקים על רקע של מחלת הזיבה, דלקת מפרקים על רקע של קדחת השיגרון או בכל מקרה אחר של דלקת מפרקים זיהומית על רקע של זיהום חיידקי.

תרופות אנטי ראומטיות

דלקת מפרקים שגרונית או ראומטית היא כפי שציינו אחד הגורמים המרכזיים לדלקת במפרקים. ישנו מגוון של תרופות שמיועדות ספציפית להילחם במחלה וביניהן sulfasalazine, hydroxychloroquibe, leflunomide, methotrexate ועוד.

תרופות אלו מתחילות להשפיע לרוב בין 6-12 שבועות. במחקרים רפואיים נמצא שיש בכוחן של התרופות להאט את קצה ההתקדמות של דלקת מפרקים ראומטית.

תרופות ביולוגיות

התרופות הביולוגיות נחשבות לתרופות המתקדמות ביותר בתחום כשהשימוש בהן החל רק בתחילת המאה העשרים ואחת. התרופות הביולוגיות פועלות נגד ציטוקינים ומספר מולקולות שונות שכיום ידוע שהינן בעלות תפקיד חשוב בתהליך הדלקתי.

תרופות ביולוגיות אחרות פועלות נגד תאי B או נגד הסטימולציה של תאי T. תרופות אלו כוללות את התרופות הבאות: Rituximab, Abatacept, etanercept, infliximab, אנברל ועוד. בנוסף לאלו ישנם תכשירים ביולוגיים כגון: Mabthera, Orencia, Imuran ועוד.

074-7691313 דילוג לתוכן