דלקת מפרקים

חוות דעת רפואית לדלקות מפרקים

חוות דעת רפואית לדלקות מפרקיםדלקת מפרקים היא מצב רפואי שיכול להוות תסמין של מעל מאתיים מחלות שונות. הדלקת במפרקים יכולה לגרום לנפיחות מקומית, לאודם במפרק, לחום מקומי ולבעיות תפקודיות במפרק. הדלקת יכולה להיגרם כתוצאה מפציעה, זיהום, תהליך ניווני במפרק, מחלה גנטית, מחלה אוטואימונית כלשהי ועוד.

ישנן מחלות רבות שבאות לידי ביטוי בדלקת במפרקים שיכולות להיפתר בקלות יחסית במידה והן מאובחנות בזמן. עם זאת, חלק לא מבוטל מהמחלות האלו יכולות להחמיר מאוד ללא טיפול ואף להוביל לפגיעה בלתי הפיכה במפרקים הפגועים.

לא אחת מוגשת תביעה בגין רשלנות רפואית שעוסקת במקרה שבו דלקת מפרקים לא אובחנה באופן מדויק בזמן ולפיכך לא הוגש הטיפול המתאים. במקרים אלו החולה, כלומר התובע, יכול להגיע לכדי מצב שבו יזדקק לניתוח להחלפת המפרק. במקרים אחרים הטיפול בדלקת היה רשלני ובמקרים לא מעטים הרשלנות באה לידי ביטוי במעקב לא תקין אחר חולה שסובל מדלקת מפרקים.

==> זקוק לחוות דעת רפואית? לחץ כאן לפרטים נוספים

מה היא חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית היא מסמך שיש לצרף לכל תביעה שמוגשת בגין רשלנות רפואית. את חוות הדעת הרפואית צריך לכתוב רופא מומחה כשמן הסתם מדובר על איש רפואה שתחום ההתמחות שלו זהה לתחום הרפואי שבו עוסקת התביעה. כך למשל במקרה של דלקות מפרקים לרוב לכתב התביעה תצורף חוות דעת רפואית שנכתבה על ידי אורתופד מומחה.

את עלות שכרו של הרופא המומחה צריך לשלם התובע מכיסו (וזאת בניגוד לשכר הטרחה של עורך הדין שלרוב נגזר מסכום הפיצויים), אך בית המשפט יכול בהחלט לפסוק שאת השכר של הרופא המומחה שכתב את חוות הדעת הרפואית ישלם הנתבע (במידה והתובע ניצח במשפט כמובן).

חוות הדעת צריכה לכלול את נסיבות המקרה שרלוונטיות לפגיעה בבריאות התובע, את הממצאים שעלו מהבדיקות האבחוניות שנעשו לתובע וכן את חוות הדעת המנומקת של הרופא בנוגע למידת החומרה ולהיקף הנזק כמו גם בנוגע לגובה אחוזי הנכות מהם הוא סובל.

את חוות הדעת כותב הרופא בהתבסס על הידע הרפואי העדכני ביותר שישנו ובמקרים רבים הרופא המומחה אף נדרש להעיד במשפט בנוסף למסמך שעליו לכתוב.

המרכז לחוו"ד רפואיות מתמחה במתן חוות דעת מקצועיות לצרכים משפטיים.

מתי נדרשת חוות דעת רפואית במקרים של דלקות מפרקים?

על מנת להמחיש את החשיבות של חוות דעת רפואית נפרט אודות מקרה עגום שאירע לדניאל (שם בדוי) בן החמש עשרה מנהריה. דניאל נהג לעסוק בפעילות ספורטיבית לעתים קרובות ובאופן אינטנסיבי. אי לכך, כאשר הגיע יום אחד למיון עם תלונות על כאבים חזקים מאוד בברך שמאל, פטר אותו הרופא התורן בטענה כי מדובר על תופעה של אימון יתר ותו לא.

לרוע המזל לא היה מדובר על תופעה של אימון יתר אלא על מחלה שנקראת דלקת מפרקים זיהומית חיידקית שנגרמת בעקבות חדירה של חיידק לנוזל הסינוביאלי של המפרק.

מאוחר יותר פנה דניאל לרופא המשפחה וביקש הפניה לאורתופד אך גם רופא המשפחה שלו פטר אותו בכך שעליו פשוט לחדול מהמאמץ האינטנסיבי שהוא עוסק בו לתקופה מסוימת. בסופו של דבר השתלשלות העניינים הובילה לכך שדניאל סבל מאובדן התפקוד של המפרק ונאלץ לעבור ניתוח להחלפת המפרק.

בחוות הדעת הרפואית נכתב כי לו היו מקשיבים הרופאים שטיפלו בדניאל לתלונותיו באופן מוצלח יותר, הרי שהיו יכולים להעלות חשד כי מדובר על דלקת מפרקים זיהומית ולטפל בדניאל באנטיביוטיקה כמקובל.

על ידי טיפול אנטיביוטי ההרס של המפרק יכול היה להימנע לחלוטין אך ההתמהמהות באבחון ובהגשת הטיפול הובילו לכך שדניאל הושבת מפעילות ספורטיבית אינטנסיבית למשך כל ימי חייו.

במקרה הנ"ל בית המשפט קיבל את חוות הדעת הרפואית של הרופא המומחה ולדניאל נפסקו פיצויים בגובה של חצי מיליון שקלים.

==> לחוות דעת רפואית – לחץ כאן

Exit mobile version