האם ספורט עוזר לכאבי גב

האם ספורט עוזר לכאבי גב

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

כאב גב כרוני נפוץ בהרבה ממה שאנחנו יכולים לדמיין, הוא כל כך נפוץ עד כי רבים מאתנו יסבלו ממנו בשלב כזה או אחר במהלך חיינו. הכאב יכול להיות משתק, או כרוני ומציק, הוא יכול להפריע לתפקוד היום יומי בעבודה, להקשות ולעייף ובעיקר לגרום לסבל רב. לרוב בכלל לא מדובר על כאב שנגרם מחבלה או פציעה, אלא על כאבים הקשורים למבנה הגב ולאורך החיים הכולל עבודה מרובה במשרדים או בפעילות פיזית שאינה טובה לגב. האם ספורט יכול לסייע להפחית את הכאבים? איזה סוג של ספורט? הכנו לך מדריך שיסייע לך לצאת לדרך חדשה של בריאות ושל הפחתת כאבי הגב. 

 

שכיחות כאבי גב באוכלוסייה


הסטטיסטיקות מלמדות שכ-80% מהאנשים יסבלו מכאבי גב בחייהם, חלק מהנתונים מדברים על מספרים גבוהים יותר. כ-50% מהכאבים יהיו כאבים חזקים במיוחד, וחלק בלתי מבוטל מהאחוזים הללו יהפכו לכאב גב כרוני שנמשך יותר מכמה ימים, לעיתים שבועות ואף יותר. הסיבות לכך רבות כשרובן קשורות לאורח החיים. השמנת יתר, אורח חיים ישבני, עבודה מאומצת עם הגב, סחיבת חפצים כבדים וכמובן פריצות דיסק מסיבות רבות. רבים מהאנשים יצליחו להתמודד עם הכאב בדרכים שונות, כולל לקיחת תרופות ומנוחה, אך כאשר מדובר על כאב גב כרוני וממושך מומלץ מאוד לחשוב על ספורט מתאים כדי להפחית את הכאב. 

האם עיסוק בספורט יכול לסייע לכאבי הגב? 

בהחלט כן. כאשר מדובר על כאבי גב הנגרמים כתוצאה מפריצת דיסק שחייה יכולה להיות פתרון מושלם לחיזוק חגורת הכתפיים, בוודאי כשמדובר על שחייה באופן קבוע. כאשר מדובר על כאבים כרוניים גם הליכה ורכיבה על אופניים מומלצים מאוד, כאשר ההמלצה הנה לבצע אימון חמש פעמים בשבוע במשך ארבעים דקות. השיפור יכול להיות מידי והוא מורגש במיוחד בשעות השינה ובעבודה על המחשב. כמו כן, מומלץ מאוד להקפיד בעבודה משרדית לשבת על כיסא אורטופדי מתאים, לקום בכל חצי שעה ואם ניתן לשלב עבודה על מחשב בחלק מהזמן בעמידה – מה טוב. הרעיון הוא לשלב אירובי אחת ביום במשך חמישה ימים בשבוע, תוך הקפדה על בטיחות, שימוש בנעלים מותאמות וכמובן שאם שוחים בבריכה מומלץ שזו תהיה מחוממת לפחות -32 מעלות. 

האם ישנם סוגי ספורט שאינם מומלצים לסובלים מכאבי גב כרוניים? 

ההמלצה לסובלים מבעיות גב הנה לא לעסוק בספורט המשלב קפיצות. כמו כן, לאנשים שסובלים מכאב שיש לו הקרנה לרגל אחת או לשתיהן מומלץ מאוד להיזהר בפעילות הגופנית ולבצע אותה בהמלצה וליווי של גורם מוסמך טיפולי. כדאי לזכור כי אימון ממוקד, כזה שאינו פוגע בגב אלא מיטיב עמו, יסייע להשיג את התוצאות הרצויות בטווח הקצר והרחוק. העיסוק בספורט מסייע גם לכל מערכות הגוף, לזרימת הדם, לשינה טובה יותר, ללב, לעור הפנים וכמובן לירידה במשקל ולגב. 

מתי להתחיל? בכל שלב שבו רוצים להיכנס לכושר, בין אם סובלים שנים מכאבי גב ובין אם הם רק התחילו. ההמלצה היא להקפיד על תזונה, לעסוק בספורט מותאם, להיות במעקב ולקבל טיפולי פיזיותרפיה לגב מגורם מוסמך. 

**הנכתב הינו מידע כללי ואין לייחס לו תחליף לייעוץ רפואי מקצועי.

074-7691313 דילוג לתוכן