נטורופתיה לדלקת מפרקים

נטורופתיה לדלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

14792532_xxlדלקת מפרקים היא מחלה ניוונית של הסחוס והעצמות, הגורמת לכאב ונוקשות במפרקי הגוף. התסמינים כוללים כאב, נפיחות, נוקשות בוקר, ניידות מוגבלת וכאבים במהלך תנועה. האזורים בגוף המושפעים ביותר מהמחלה הם האצבעות, הכתפיים, עמוד השדרה, הברכיים והירכיים. למרבה המזל, רפואה טבעית מציעה שיטות טבעיות להרגעת הכאב, הפחתת הדלקת והתסמינים הקשורים בדלקת מפרקים, תוך התייחסות לטיפול שורשי במצב.

הרפואה הנטורופתית היא שיטת טיפול טבעי בחוסר האיזון הגופני ולטפל בשורש הבעיה של תסמיני המחלה. ברגע שהמקור הבסיסי למחלה מטופל, גוף האדם יכול לטפל בעצמו. מטפלים נטורופתים משתמשים בטיפולים משלימים ואלטרנטיביים ליצירת סביבה מטפחת המפחיתה במהירות את התסמינים ומגבירה את כוח הריפוי העצמי של הגוף. במהלך הטיפול, המטפל יוצר תכנית אישית המבוססת על בדיקה גופנית, היסטוריה רפואית, בעיות בריאות בהווה וצריכת תרופות. הטיפולים הנטורופתיים הפרטניים לכאב ונוקשות המפרקים כוללים:

שינויים תזונתיים

צריכת החומרים המזינים הנכונים הדרושים לטיפול ברקמות פגומות וחיסול מזונות שעלולים לגרום נזק לרקמת המפרקים, והפחתת משקל גוף עודף המוסיף לחץ על המפרקים מועיל לטיפול במחלה. נטורופתים ממליצים על הסרת מזונות המכילים אלקלואידים מהתזונה, היות והם מפריעים לטיפול בדלקת ומחמירים את המצב.

מזונות בקבוצה זו כוללים עגבניות, תפוחי אדמה, חצילים, פלפלים וטבק. יש להימנע גם מסוכר, מוצרי חלב, מזון מעובד, מטוגן, קפאין, תרד, אספרגוס ובשר אדום. מומלץ לצרוך תזונה עשירה בכרוב, ארטישוק, סלרי, לפת, עלי חרדל, חסה, דוחן, שעורה, שקדים, תאנים שחורות, דובדבנים, אננס, פטל שחור, דומדמניות שחורות, לימונים, שמן זית וג'לטין.

תוספי תזונה

מגוון נרחב של תוספי תזונה מומלצים לטיפול בדלקת. התוספים והמינונים המומלצים כוללים:

נחושת – מיליגרם אחד ליום.

חומצות שומן חיוניות – כגון שמן פשתן, במינון של שתי כפות ביום.

גלוקוזאמין סולפאט חמש מאות מיליגרם שלוש פעמים ביום. תוסף זה בונה מחדש את הסחוס במפרקים. והטיפול אורך כחודש וחצי לפני שהתסמינים משתפרים.

מתיונין – 250 מיליגרם, שלוש פעמים ביום.

ויטמין A – אלף מיליגרם פעם ביום.

ויטמין B5 – שניים וחצי מיליגרם ליום.

ויטמין B6 – חמישים מיליגרם ליום.

ויטמין C – אלף מיליגרם ביום.

ויטמין E – חמש מאות מיליגרם ביום.

סלניום – מאתיים מק"ג ביום.

אבץ – 45 מיליגרם ליום.

רפואת צמחים

רפואה זו כרוכה בתופעות לוואי רק לעיתים נדירות, כל עוד משתמשים בה במינונים נכונים. מידי פעם, תוסף צמחי גורם לקלקול קיבה או כאבי ראש. לכן מומלץ להשתמש אך ורק במוצרים באיכות גבוהה. בדומה לכל התרופות, יותר אינו טוב יותר, ומינון יתר עלול לגרום למחלות רציניות. צמחי המרפא המשמשים לטיפול בדלקת מפרקים כוללים:

אספסת וקוהוש שחור – חומרים אנטי דלקתיים המונעים עוויתות וממריצי עיכול.

רדוק והבתה – צמחים הפועלים כחומרים אנטי דלקתיים בדומה להיסטמין.

ציפורני שטן – פועל כחומר אנטי דלקתי ומשכך כאבים טבעי.

ג'וניפר – פועל לשיפור מערכת העיכות והפרשת חומצת שתן והפגת גזים. יש להיזהר בשימוש, שכן צמח זה עלול לגרום לגירוי בכליות. אין להמשיך בטיפול למעלה מחודש וחצי ברציפות, ולא להרתיח את העלים אלא להשרותם לעשרים דקות בלבד.

יוקה – צמח זה פועל כחומר אנטי דלקתי ונוגד עוויתות.

זריקות – טיפול נטורופתי אפשרי לדלקת מפרקים כולל זריקות חומצה היאלורנית לתוך המפרק הנגוע. חומר זה פועל להגדלת כמות השימון בפרקים, והפחתת הכאבים.

074-7691313 דילוג לתוכן