באילו מצבים נצטרך ניתוח החלפת מפרק?

באילו מצבים נצטרך ניתוח החלפת מפרק?

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

מפרך הירך הוא מהמפרקים הגדולים ביותר, אלה שנמצאים בשימוש תדיר. כמעט כל פעולה שאנו עושים מפעילה את מפרק הירך באופן כזה או אחר. מהסיבה הזאת המון אנשים בגיל השלישי סובלים מבעיות שונות שקשורות למפרק הזה. ההפעלה התדירה שלו גורמת לו להישחק, מציאות שיהיה מאוד קשה להשלים איתה. בו בזמן ניתוח החלפת מפרק ירך אמור להיות הבחירה האחרונה מבין מבחר האפשרויות. אם הגעתם למצב של ניתוח המשמעות היא שכל שאר אפשרויות הטיפול לא נשאו פרי. אז באילו מצבים לא תהיה ברירה ונהיה חייבים לבצע ניתוח החלפת ירך?

 

הכאבים הופכים להיות מגבילים

הכאב שנובע מבעיות במפרק הירך הוא כאב חזק, אך ברוב המקרים הוא יהיה נסבל. מה שאומר שתוכלו לבצע פעולות שונות גם כאשר המפרק כואב כמעט בכל תזוזה. בשלב מסוים יכול להיות כי הכאבים יהפכו להיות כאבים בלתי נסבלים. במקרה כזה ניתוח החלפת ירך חייב להימצא על הפרק. רק באמצעות ניתוח תוכלו למצוא את עצמכם חוזרים לשגרה המלאה ללא דיחוי. כמובן שכל אחד צריך לזכור את משך זמן ההחלמה לאחר ניתוח מהסוג הזה. אך ישנם כאלה שמוכנים לקחת את העניין הזה בחשבון ולקחת על עצמם את הסיכון. הרי אם הכאבים כבר מגבילים את התנועה תמצאו את עצמכם במצב שבו לא תוכלו להמשיך בשגרה הרגילה.

 

הטיפולים המשמרים לא עוזרים

בחלק נכבד מהמקרים טיפולים משמרים יכולים להחליף את הצורך בניתוח החלפת ירך. אך כמובן שלא תמיד הטיפול המשמר יספק את אותה התוצאה בכל אחד מהמקרים השונים. האם זה אומר שיהיה עליכם לוותר על איכות החיים הרצויה מבחינתכם? כמובן שלא, תצטרכו לחפש כל מיני פתרונות שונים שיספקו את התוצאה הרצויה. אם הטיפולים המשמרים לא עוזרים תהיה אפשרות לבצע ניתוח שישיג את התוצאה הרצויה. הניתוח אמור להחזיר את המצב לקדמותו, אך אסור לשכוח את הבעייתיות שלו. לא מדובר על ניתוח קל כמו ניתוחים אחרים שנלקחים כבדרך אגב. הניתוח הזה עלול להביא איתו מגבלות רבות שחובה על כל אחד לדעת אותן מבעוד מועד.

 

המצב רק הולך ומחמיר עם הזמן

במידה והמצב נשאר סטטי תהיה האופציה לנסות כל מיני טיפולים אחרים שיכולים להראות שיפור. הסבלנות שלכם במקרה הזה היא זאת שתצעיד אתכם אל עבר המקום הרצוי. אך במצב שבו המציאות רק מחמירה ככל שעוברים הימים יהיה עליכם לעשות מעשה דרסטי. אנו כמובן מדברים על ניתוח החלפת ירך שאמור להחזיר את המצב כפי שהיה קודם לכן. ההחלמה משתנה בין אנשים שונים, אך לרוב התוצאה הסופית נותרת בעינה. השיפור מגיע מיד עם ההחלמה המלאה, תהיה אפשרות לבצע כל מיני פעולות שונות. לכן אם המצב מחמיר כל הזמן אל תחכו שהוא יהיה בלי הפיך.

 

רצון לפתור את הבעיה לצמיתות

טיפולים משמרים יכולים להיות מוצלחים מאוד, אך הם לא יפתרו את הבעיה לצמיתות. תמיד תוכלו לחשוב לעצמכם מה יקרה כאשר המצב יחזור על עצמו שוב כעבור זמן מה. ניתוח החלפת ירך נועד כדי להראות לכם כי יש דרך לפתור את הבעיה, רק שהפעם הפתרון יהיה פתרון לתמיד. אחרי הניתוח נדיר מאוד לראות אנשים שמתמודדים שוב עם אותם הבעיות או עם אותם הכאבים. כל עוד הניתוח נעשה בצורה מקצועית ונכונה לא תהיינה בעיות בהמשך. אחרי תקופת החלמה מאתגרת תמצאו את עצמכם במצב שבו תחזרו לשגרה. תבצעו את כל הפעולות שעד לא מזמן היו נראות לכם בלתי אפשריות.

074-7691313 דילוג לתוכן