רשלנות רפואית בניתוח החלפת מפרק

רשלנות רפואית בניתוח החלפת מפרק

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

5923549_xxlניתוח להחלפת מפרק הוא הליך כירורגי שמבוצע לרוב במקרים בהם אחד מהמפרקים בגוף יצא מכלל פעולה.

בעזרת הניתוח שמבוצע בחולים כקו הטיפולי האחרון לאחר ששאר הטיפולים לא סייעו להפחתה במידת החומרה של התסמינים ניתן להשיב חלק ניכר מטווח הפעולה של המפרק.

אמנם המפרק המלאכותי לא מסוגל למלא את התפקודים של המפרק הפגוע באופן מלא, אך במקרים רבים המנותחים מסוגלים ליהנות מטווח תנועה משופר יחסית למצבם לפני הניתוח.

מדי שנה מתבצעים בישראל ניתוחים רבים בהצלחה אך לא אחת הניתוח עלול להיכשל. בחלק מהמקרים את כישלון הניתוח לא ניתן היה למנוע אך במקרים מסוימים הכישלון הוא תוצאה של רשלנות רפואית. כמו כן במקרים רבים מתרחשים סיבוכים שלא ניתן היה למנוע אך סיבוכים רבים הם תוצאה ישירה של רשלנות.

רשלנות רפואית בביצוע ניתוח להחלפת מפרק

רשלנות רפואית בניתוח להחלפת מפרק יכולה ללבוש צורות רבות. במקרים מסוימים הניתוח יכול להתבצע באופן רשלני ולהוביל להתפתחות של זיהום באזור המפרק המלאכותי, במקרים אחרים המפרק החדש לא מתאים למבנה האנטומי של המנותח וכן ישנם מנותחים שבמהלך הניתוח נגרם להם נזק עצבי. בנוסף לכך לא אחת במהלך הניתוח המנתח פוגע באופן חמור בכלי דם באזור וגורם לנזק כבד למנותח.

כפי שציינו, במקרים לא מעטים הנזק שנגרם לא יכול היה להימנע ולכן על מנת להוכיח כי ניתן היה למנוע את הנזק, כלומר שהנזק היה תוצאה של רשלנות רפואית, יש להביא חוות דעת של רופא מומחה מתחום האורתופדיה. על מנת לבסס תביעה של רשלנות רפואית בניתוח להחלפת מפרק יש להוכיח כי כל רופא סביר אחר היה נוהג אחרת, כי אכן התרחש נזק וכן יש להוכיח כי בין הטיפול הרשלני לבין הנזק שנגרם התקיים קשר סיבתי.

רשלנות רפואית במעקב אחרי מנותחים

כפי שציינו, רשלנות רפואית בניתוח להחלפת מפרק  יכולה ללבוש צורות רבות. כך למשל במקרים מסוימים הרשלנות מתרחשת רק לאחר הניתוח. דוגמה לכך ניתן למצוא במקרה הטראגי שאירע לג.ד מחיפה. ג.ד עבר ניתוח להחלפת מפרק הברך לפני ארבע שנים. לפני הניתוח הוסבר לתובע כי ייתכן מאוד שאחרי הניתוח יסבול מכאבים באזור המפרק. עם זאת, לאחר הניתוח ג.ד הרגיש שהכאבים מהם סבל הם מעבר לממוצע בשיקום מניתוח ובהחלט מוגזמים.

בצר לו פנה לרופא המנתח והתלונן כי הוא סובל מכאבים עוצמתיים באופן חריג. לרוע המזל המנתח של ג.ד פטר אותו באומרו כי אין לו סיבה לדאגה. במקום לבדוק האם אכן התרחש סיבוך, שלח אותו הרופא לביתו והסתפק בהגדלת המינון של משככי הכאבים. לאחר מספר ימים כאשר לכאבים נוספו תסמינים נוספים שכללו נפיחות משמעותית ואדמומיות חמורה באזור הניתוח, פנה התובע לחדר מיון ושם אבחנו הרופאים כי הוא סובל מזיהום חמור ביותר באזור המפרק.

בעקבות זאת נאלץ ג.ד לעבור ניתוח נוסף להסרת המפרק המלאכותי ומאוחר יותר נאלץ לעבור ניתוח חוזר להחלפת מפרק . במהלך המשפט הצליח עורך דינו של ג.ד להוכיח בעזרת חוות דעת של רופא מומחה כי לו היה המנתח מקשיב לתלונותיו של ג.ד, ניתן היה לתת לו טיפול נגד הזיהום שפלש למפרק במהלך הניתוח ולחסוך ממנו את הסבל הרב שעבר כמו גם את הניתוחים הנוספים.

שימו לב – במקרה הזה לא הזיהום עצמו היווה את העילה לרשלנות שכן זיהום באזור הניתוח יכול להתקיים במקרים רבים מבלי שתהיה למנתחים שום אפשרות למנוע אותו. עם זאת, הימנעות מבדיקת התלונות של החולה לאחר הניתוח בהחלט נחשבת לרשלנות.

074-7691313 דילוג לתוכן