סוגי דלקות מפרקים והדרכים למניעה

סוגי דלקות מפרקים והדרכים למניעה

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

דלקות מפרקים הן שכיחות בעיקר בתור הנוכחי, דור שהוא יותר יושבני, עובד מול מחשב שעות רבות ופחות מתייחס לתזונה, פעילות ספורטיבית ועוד. קיימים סוגים שונים של דלקות מפרקים, הדלקת יכולה להתפרץ בכל אחד ממפרקי הגוף, החל מבהונות הרגליים ועד לצוואר.

 

מהי דלקת מפרקים?

תפקיד המפרקים הוא לאפשר תנועה של איברי הגוף המכילים עצמות. המפרקים מאפשרים עמידה במאמצים, גמישות של המפרק ותנועה. כפי שציינו, קיימים סוגים שונים של דלקות מפרקים מכיוון שישנם 360 מפרקים בגוף האדם. דלקת מפרקים היא מחלה כרונית בה מופיע כאב בעת תזוזת המפרקים, אפשרויות תנועה מוגבלות, שחיקה של הסחוס, זיהומים ועוד. דלקת מפרקים פוגעת באזור המפרק אך קיימות מחלות כרוניות אשר יכולות להקרין את הזיהום לאיברים פנימיים בגוף ולכן, דלקת מפרקים מחייבת את הסובל במעקב ודרכי הימנעות מהחמרת המצב. אתר https://www.medico.co.il/ מעניק לכם את המידע המקיף, הרופאים המומלצים ודרכי המניעה המלאים להתמודדות עם דלקת מפרקים.

 

ראומטולוג מומלץ – מה תפקידו?

ראומטולוג הינו רופא מומחה אשר מטפל במחלות שונות המערבות איברים פנימיים, שרירי השלד ועוסק בעיקר במחלות הקשורות במפרקים. קיימות סיבות שונות למחלות ראומטיות, תופעות הלוואי יכולות להיות דלקות מפרקים ועל בעל מקצוע מנוסה לבחון את שורש הבעיה. בחירת ראומטולוג מומלץ יכולה לסייע לכם בתהליך, באמצעי ההתמודדות ובתוצאות הסופיות בתום התהליך. הגישה בתחום הראומטולוגיה היא מקיפה מהסיבה הפשוטה שברוב המקרים דלקות מפרקים יכולות להיקשר עם מחלות איברים פנימיים.

איך מתמודדים עם דלקות מפרקים?

הטיפול בדלקות מפרקים משתנה בהתאם למטופל ובהתאם לאבחנה ספציפית על ידי ראומטולוג מומחה. ריכזנו עבורכם את הטיפולים הנפוצים להתמודדות עם דלקות מפרקים:

  • תרופות – במקרה בו המטופל סובל מכאבים חוזרים, תרופות נוגדות כאבים יכולות לסייע בהקלה מיידית על הכאב. במקרים קיצוניים נדרש להזריק סטרואידים ישירות לתוך המפרק על ידי מומחה. בנוסף, כאשר דלקת מפרקים מאופיינת עם זאבת, או כאשר מדובר על דלקת מפרקים שגרונית יש לקבל טיפול תרופתי אשר מונע את הנזק למפרק והריסתו לחלוטין.
  • הפחתת עומס – לאחר אבחנה של רופא ניתן לדעת האם מדובר על דלקת מפרקים שגרונית או דלקת מפרקים ניוונית. דלקת מפרקים ניוונית מתפרצת לרוב אחרי עודף עומס על המפרק. העומס יכול להיות עקב עבודה, הרמת משקלים כבדים, עודף משקל ועוד. הטיפול הוא באמצעות הפחתת העומס, על ידי שינויי תזונה, פעילות ספורטיבית ומעקב של רופא.
  • פיזיותרפיה – פיזיותרפיה יכולה לסייע בסוגים שונים של מחלות מפרקים. באמצעות פיזיותרפיה ניתן להחזיר את המפרק לתפקוד מלא (בהתאם למצבו). פיזיותרפיה משפרת את גמישות המפרק, ומחזקת את השרירים התומכים. התוצאות הן רק לאחר סדרת טיפולים לצורך שיקום המפרק, לכן התמדה היא דבר הכרחי בתהליך זה.
  • ניתוח – יש מקרים בהם אין מנוס מהתערבות כירורגית. במקרה בו הסחוס נשחק לגמרי יש לפעול מיידית לצורך שיקום האזור. קיימים ניתוחים שונים אשר יכולים לפתור את הבעיה, כמו החלפת מפרק, השתלת מפרקים תותבים, החלפת ברך באופן חלקי או מלא ועוד. ניתוחים אלו דורשים זמן שיקום אבל ממגרים את הכאבים החוזרים והנשנים שעשויים להוביל למצבים חמורים אף יותר.

 

התמודדות עם דלקת מפרקים

דלקת מפרקים יכולה להיות מלווה בכאבים, בקשיים לבצע מטלות פשוטות ויומיומיות, קושי בהליכה, נוקשות, חום ועוד. אין צורך להתמודד עם הסיטואציה באופן עצמאי, גשו לבעל מקצוע לצורך אבחון הבעיה ובצעו את הטיפולים הנדרשים. האבחון הוא קריטי לצורך שלילית מחלות חמורות.

 

074-7691313 דילוג לתוכן