סיכוני טיפולים אלטרנטיביים לדלקות מפרקים

סיכוני טיפולים אלטרנטיביים לדלקות מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

סיכוני טיפולים אלטרנטיביים לדלקות מפרקיםמומחים בעולם הרפואה הקונבנציונאלית והרפואה האלטרנטיבית חלוקים בדעותיהם לגבי טיפול טבעי וקונבנציונאלי לדלקות מפרקים (RA). רופאים סבורים שאנשים שאובחנו עם מחלות אלו אינם צריכים להשתמש בתרופות משלימות ואלטרנטיביות (CAM), במקום תרופות אנטי ראומטיות (DMARDs), אשר הוכחו כיעילות לטיפול במחלה.

אך בדומה למחלות כרוניות רבות, אנשים עם דלקות מפרקים פונים במקרים רבים לטיפולים אלטרנטיביים על מנת להתמודד עם התסמינים שלא הגיבו לתרופות. מדענים לרפואה ריאומטולוגית מאוניברסיטת מיאמי בפלורידה סבורים שלמעלה ממחצית החולים לוקחים צמחי מרפא ותרופות אלטרנטיביות.

שימוש זהיר

לתרופות הוליסטיות מסוימות, כגון שמן דגים, יש מחקר כלשהו, למרות שהוא מוגבל, המצביע על יעילותן, ויתכן שהן מומלצות על ידי רופאים. אך חולים רבים משתמשים בתרופות אלטרנטיביות המומלצות על ידי בני משפחה וחברים.

מחקר שפורסם בפברואר 2015 בכתב העת Geriatric Nursing בדק נשים הסובלות מדלקות פרקים ומצא שרובן משתמשות בטיפולים אלטרנטיביים שהומלצו על ידי בני משפחה וחברים.

אם הרופא ממליץ על טיפולים אלטרנטיביים, יש להשתמש בהם תחת פיקוח ומעקב. צעד זה חיוני במיוחד בשימוש בצמחי מרפא ותרופות טבעיות אחרות. הסיבה לכך היא כי למרות שתרופות אלו משווקות כ"טבעיות", לא כולן בטוחות, וחלקן עשויות להוות אינטראקציה עם תרופות אחרות.

חשיבות הייעוץ הרפואי

מחקר לסיעוד גריאטרי מצא שהסיבות שאנשים בוחרים שלא להתייעץ עם רופאיהם לגבי תרופות אלטרנטיביות נובעות מהאמונה כי הרופא יהיה ספקן או חסר ידע ברפואה משלימה. אך מדענים לריאומטולוגיה באוניברסיטת ליברפול באנגליה מסבירים שרופאים צריכים לשאול את החולים בכל ביקור מה הם לוקחים, כולל צמחי מרפא, תוספי תזונה ותרופות טבעיות.

ואם הרופאים אינם שואלים, אחריות החולים היא לדווח על הטיפולים האלטרנטיביים בהם הם משתמשים.

תרופות טבעיות מהן יש להיזהר

במחקר שפורסם באפריל 2017 בכתב העת Drugs & Aging, חוקרים בריטיים הציגו סקירה המיועדת לרופאים לגבי מספר תרופות טבעיות מסוכנות במיוחד לאנשים עם דלקות מפרקים. תרופות אלו כוללות:

התרופה ליי גונג טנג

תרופה סינית מסורתית, האמורה לסייע בנפיחות דלקתית. תופעות לוואי קלות שלה עשויות לכלול בחילות, פריחות או שלשולים. אך ההשפעות החמורות האפשריות שלהן כוללות אנמיה פלסטית ודלקות בדרכי הנשימה.

המדענים מסכמים שבהתחשב בפרופיל הבטיחות המצביע על סיכונים, תרופה זו אינה מומלצת לשימוש בדלקות מפרקים.

מינון גבוה של ויטמין B6

תוסף זה משמש לדלקות, במיוחד לאחר מחקר קטן שפורסם בחודש ינואר 2010 בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition. המחקר מצא כי מינון יומי של מאה מיליגרם ויטמין B6, מדכא ציטוקינים פרו דלקתיים. אך המינון המומלץ של ויטמין זה הוא בין 1.3-1.7 מיליגרם בלבד, בהתאם לגיל ולמין.

המדענים מזהירים כי מנת יתר של ויטמין B6 עלולה לגרום לבעיות כגון נוירופתיה סנסורית וליקויים אחרים במערכת העצבים.

צמח קליפת הערבה

תרופה עתיקה זו נובעת מאותו עץ ממנו פותח האספירין, והומיאופתים טוענים שיש לו תכונות אנטי דלקתיות. אנשים לוקחים אותו לעיתים בצורת תה, והוא זמין אף בטבליות, כמוסות ואבקות.

קליפת הערבה אינה יעילה כמו תרופות מודרניות לדלקות מפרקים, וכשמשתמשים בה ללא אישור הרופא, היא עלולה להוביל לרעילות חמורה.

צמח וורט של סיינט ג'ון – צמח זה אינו משמש לטיפול בדלקות מפרקים, אך נלקח לעיתים קרובות להקלת דיכאון. בעוד שסקירת מחקרים מדגישה שהצמח עשוי להיות בטוח ויעיל לאנשים עם דיכאון קל עד בינוני, הוא עשוי להפחית את יעילות התרופות לטיפול בדלקות מפרקים, כמו גם תרופות אחרות. לכן חיוני ליידע את הרופא על השימוש בו.

074-7691313 דילוג לתוכן