דלקת מפרקים פסוריאטית ובריאות הלב

דלקת מפרקים פסוריאטית ובריאות הלב

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

דלקת מפרקים פסוריאטית ובריאות הלבדלקת מפרקים פסוריאטית יכולה להגדיל את הסיכון לבעיות לב כגון לחץ דם גבוה והיצרות של כלי הדם. בקרב הסובלים מדלקת מפרקים פסוריאטית קיימת מודעות לכאבים המלווים לה הכוללים צריבות בידיים, אי נוחות וכאבי גב ונוקשות בכל הגוף, אולם מה שפחות ידוע הוא שהמחלה עלולה להגדיל את הסיכון להיווצרותן של מחלות לב.

גורמי סיכון וקבוצת סיכון

ממצאים העולים ממחקרים מראים כי חולי דלקת מפרקים פסוריאטית נמצאים בסיכון לחוות בעיות לב הכוללות לחץ דם גבוה, לחצים בלב, התקף לב וכאבים בחזה, מצבים אלה אשר עלולים להגיע לדרגות חומרה גבוהות הן תוצאת הנלוות לדלקות המאפיינות מצבים של פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית.

בדיקות דם בקרב החולים מציגות רמות גבוהות של חלבונים המהווים אינדיקציה בדבר קיומה של דלקת בחומרה גבוהה העשויה להוביל להתקפי לב ובעיות לב נוספות המצטרפים לשורה של סיכונים הנובעים מהמחלה וכן לנטיות וגורמי סיכון הקיימים בקרב המטופל ומופיעים בהיסטוריה הרפואית והמשפחתית שלו. כך לדוגמא, אדם החולה הדלקת מפרקים פסוריאטית אשר נמצאה אצלו היסטוריה משפחתית של יתר לחץ דם נמצא בסיכון כפול לפתח יתר לחץ דם הן בשל הגורם הגנטי והן בשל המחלה.

ישנם צעדים אשר ניתן לנקוט בהם ואשר ביכולתם להקטין את הסיכון לפתח בעיות לב בקרב חולי דלקת מפרקים פסוריאטית:

הקפידו על נטילת התרופות

במידה ואתם נוטלים תרופות אשר נועדו לסייע בשליטה על המחלה והסימפטומים שלה, וודאו כי אתם מיישמים את הוראות הרופא ונוטלים את המינון המומלץ עבורכם בזמן המתאים. הסיכון להתפתחות בעיות לב יורד ככל שהדלקת הנובעת מהמחלה פוחתת ועל כן ישנה חשיבות רבה לנטילת התרופות.

שפרו את בריאותכם בדרכים אחרות

במידה וקיימת אצלכם הנטייה לכולסטרול גבוה, במידה ואתם מעשנים או חשופים לגורמי סיכון אחרים למחלות לב, ניתן לעשות מספר צעדים על מנת לצמצם אותם ולשמור על בריאות הלב. כך למשל חולי סוכרת מחויבים לשמור על רמת סוכר מאוזנת ובקרב הסובלים מכולסטרול גבוה יש להקפיד על דיאטה נכונה ונטילת תרופות מתאימות. ההתמודדות אינה שונה מכל מטופל אחר הנמצא בסיכון אולם חשיבות ההקפדה על צמצום גורמי הסיכון מקבלת משקל נוסף.

בקרו את הרופא באופן תדיר

אל תזניחו את הביקורים אצל הרופא המטפל בכם, ביקור אצל הרופא מאפשר שליטה בדלקת המפרקים הפסוריאטית באמצעות כלים לאבחון המצב הכללי, המצב התקדמות המחלה וכן איתור של התפתחות גורמי סיכון נוספים. הביקור אצל הרופא מאפשר ביצוע בדיקות אחר אינדיקטורים וסמנים המעידים על מצב הדלקת ובהתאם להם מותאם הטיפול התרופתי המיטבי.

שינויים באורח חיים

שינויים באורח חיים המומלצים לכל האוכלוסייה על מנת לשמור על בריאות כללית טובה ובמיוחד על בריאות הלב, נכונה גם עבור חולי דלקת מפרקים פסוריאטית. הקפידו לשמור על משקל גוף תקין ועל תזונה מאוזנת תוך צריכה מועטה של שומנים רוויים וצריכה רבה של ירקות ופירות. הגבילו את צריכת האלכוהול משום שאלה עלולים לגרום לעלייה בלחץ הדם. התעמלו באופן קבוע ובמידה והפעילות מקשה עליכם, הסתפקו בהליכה או בשחייה קלה.

מודעות לפני הכל

הכרה בכך שאתם נמצאים בסיכון גבוה למחלות לב היא חלק חשוב במלחמה בהן. בקרב חולי דלקת מפרקים פסוריאטית יש צורך לרמת מודעות גבוהה המובילה לאימוץ של הרגלי אורח חיים המתאימים למצבכם ומקטינים את הסיכון לחלות במחלות לב. האמצעים להתמודדות עם גורמי הסיכון דומים לאלה המומלצים לכלל האוכלוסייה אולם אצל חולים בדלקת מפרקים פסוריאטית אשר חשופים יותר לגורמי סיכון ובעוצמה גבוהה יותר, חשיבות זו מקבלת משנה תוקף.

074-7691313 דילוג לתוכן