איך להקל כאבי ירך בדלקת מפרקים?

איך להקל כאבי ירך בדלקת מפרקים?

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

איך להקל כאבי ירך בדלקת מפרקים?במידה ואתם סובלים מכאבים בירך קיים סיכוי כי הגורם לכך הוא דלקת פרקים, כמובן שלא מדובר בכל המקרים באופן גורף, אולם ישנם מצבים בהם מקור הכאבים טמון בתהליך דלקתי.

דלקת פרקים היא סיבה שכיחה למדי לכאבי ירך ולפגיעה ביכולת התנועה והניידות. ישנם סוגים שונים של דלקות פרקים בהם זו הפסוריאטית אשר מובילים לתוצאה דומה של כאבים ופגיעה תפקודית באזור הירך.

למעלה מרבע מהמבוגרים יפתחו בשלב כזה או אחר בחייהם כאבי מפרקים באזור הירך אשר גורמים לפגיעות תפקודיות הכוללות קשיים בהליכה והליכה איטית יותר, קושי בעלייה במדרגות וגמיעת מרחק קטנה יותר בכל צעד. מחלות דלקתיות כגון דלקת מפרקים כוללות סימנים וביטויים שונים כך שעל מנת להפחית את עוצמת הכאב יש לזהות נכונה מהו סוג הדלקת.

גורמים

סוג דלקת המפרקים השכיח ביותר הוא אוסטיאוארתריטיס בה נגרמת שחיקה וירידה בתפקוד הסחוס במפרק אשר יכולה להוביל לחיכוך בין העצמות ולהיווצרות דלקת, דלקת מפרקים יכולה להופיע גם כתוצאה מפגיעה במפרק ופציעה טראומטית כאשר הופעת תהליך הדלקתי מגביר את הסיכון להיווצרות דלקת מפרקים. ישנם מספר גורמים אשר עלולים להגביר את הסיכון לאוסטיאוארתריטיס הכוללים:

  • הזדקנות
  • נזק ופגיעה כתוצאה מפציעה וטראומה
  • השמנה

תסמינים

סימפטומים של דלקת מפרקים מתפתחים באופן איטי ובמיוחד כאשר מדובר בדלקת מפרקים ניוונית. תחילה מופיעה נוקשות בעצם המלווה בכאבים באזור הירך בין אם באחת הירכיים או בשתיהן ובהמשך הכאבים מתגברים עד למצב בו קיים קושי רב לבצע פעולות פשוטות כגון הליכה או טיפוס במדרגות. התסמינים כוללים:

  • כאבים בירך, בישבן ובאזור המפשעה.
  • קושי להתכופף ולהגיע אל הרגל.
  • נטייה לצליעה.

דלקת מפרקים פסוריאטית

אחד הסוגים של דלקת מפרקים נובע ממחלת הפסוריאזיס- מחלה אוטואימונית הפוגעת בעור ועלולה להוביל להתפתחות של דלקת פרקים פסוריאטית. על פי הנתונים עולה כי אחד מכל חמישה חולי פסוריאזיס יפתחו דלקת מפרקים אשר ברוב המקרים מתחילה במפרקים הקטנים מספר שנים לאחר התפרצות הפסוריאזיס, בהמשך תיתכן השפעה גם על המפרקים הגדולים בהם מפרק הירך.

תסמיני דלקת מפרקים פסוריאטית כוללים כאב ונפיחות של המפרקים, רכות של השרירים והרצועות אשר נצמדים לעצמות, דלקת ספונדיליטיס ודלקת בעמוד השדרה. תהליך אבחון סוג הדלקת כולל בדיקות דם והדמיה על מנת לשלול את התנאים לקיומה של דלקת מפרקים פסוריאטית. הרופא המאבחן יאתר סימנים הכוללים מפרקים נפוחים וכאבים תוך ביצוע לחיצה על הרגליים על מנת לאתר רוך או כאב ובדיקת ציפורניים אשר עיוות בהן מהווה סימן לפסוריאזיס.

דלקת מפרקים שגרונית

ישנם מצבים וסוגים נוספים של דלקת מפרקים הכוללים דלקת מפרקים שגרונית בה הדלקת היא הבעיה המרכזית והעיקרית המולידה את הכאב. דלקת זו נובעת מאי תקינות פעילותה של המערכת החיסונית ומאובדן של הסחוס בתהליך הידרדרות של מצב המפרקים. דלקת זו עלולה להיות קיצונית במיוחד בקרב ילדים וקשישים והתפתחותה מתאפיינת בסימטריה כך שבמידה ומפרק ביד ימין נפגע, סביר שאחריו יופיע כאב באותו המפרק ביד שמאל.

הקלה על כאב בירך

על מנת להקל על אי הנוחות בתחושת הירך, ניתן לנקוט במספר צעדים:

  • ירידה במשקל על מנת להקל בעומס המופעל על המפרקים.
  • ביצוע פעילות גופנית בעצימות נמוכה בדגש על שחייה ורכיבה על אופניים.
  • נטילת תרופות נגד כאבים ללא מרשם במינון המתאים והמומלץ.
  • טיפול פיזיותרפי הכולל תרגילי גמישות ומתיחות.
  • הרגעת האזור הכואב באמצעות חום או קרח.
  • הסתייעות במכשירי עזר כגון מקל הליכה תוך התייעצות עם הרופא.
  • בדיקת הצורך בנטילת תרופות מרשם, זריקות או ניתוח תוך התאמת התכנית הטיפולית לצרכים האישיים.

בכל סוגי דלקת המפרקים, אבחון מוקדם הינו קריטי בכל הנוגע לשמירה על איכות החיים. ככל שתקדימו את המפגש עם הרופא כך ניתן יהיה להתחיל בהליך הטיפולי מוקדם יותר והתוצאות יאפשרו לכם הקלה על הכאבים, שיפור בביצוע פעולות יומיומיות וחזרה לתפקוד.

074-7691313 דילוג לתוכן