שישה טיפים למניעת שחיקה של הורים לילדים עם דלקות מפרקים

שישה טיפים למניעת שחיקה של הורים לילדים עם דלקות מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

שישה טיפים למניעת שחיקה של הורים לילדים עם דלקות מפרקיםדלקת מפרקים היא אבחנה משפחתית. בעוד שילד עם המחלה חווה את התסמינים הפיזיים, המלחה עשויה להשפיע על כל בני הבית.

הבעיה הנפוצה ביותר הקשורה למשפחה כתוצאה מאבחנת דלקת מפרקים אצל הילד, היא שחיקת ההורים המטפלים. הורות היא משימה מורכבת ומלחיצה אפילו להורים לילדים בריאים. הוספת מרכיב מחלה כרונית למשוואה, מסבך עוד יותר את המצב, ועשוי לגרום לתחושת תבוסה, תסכול או פשוט שחיקה עד שההורים מרגישים שהם מתמודדים עם משימה כמעט בלתי אפשרית.

הכרת סימני השחיקה

הכרה ברגשות אלו ומניעתם לפני שהם הופכים להיות בעייתיים מדי, היא הצעד הראשון לשמירה על סביבה רגשית בריאה להורים ולילד.

סימני השחיקה כוללים:

  • תחושת חוסר ישע, חוסר תקווה או דיכאון.
  • תשישות גופנית או נפשית.
  • נרגנות.
  • בעיות בריאות של ההורים המטפלים.
  • עייפות מוגברת.

כיצד למנוע שחיקה?

כדי למנוע שחיקה בקרב הורים המטפלים בילדים עם דלקת מפרקים, ניתן לנקוט בצעדים הבאים:

1. מנוחה

טיפול בילד חולה כרונית עשוי לפגוע בדפוסי השינה או להפחית את זמן השינה הכולל. פחות שעות שינה איכותית עלול לגרום לעייפות קיצונית שבסופו של דבר משפיעה על איכות הטיפול בילד.

תעדוף משימות, מנוחה, שינה איכותית לחידוש האנרגיות וקבלת סיוע מבני משפחה או חברים מסייעים להורים לטפל טוב יותר בילד.

2. הפחתת הלחץ

הפחתת מתח מועילה ומקלה על ההשפעות הגופניות והרגשיות השליליות הנגרמות כתוצאה משחיקת ההורים. יש להקפיד על פעילות גופנית או להשתתף בפעילויות מהנות, אפילו לפרקי זמן קצרים ביותר, ובכך לשנות את הגישה.

מספר דוגמאות כוללות שתיית כוס קפה בנחת לפני שכולם מתעוררים, או קריאה במשך עשר דקות לפני השינה. על ההורים להקפיד על סוג פעילות הכרוך בזמן אישי לעצמם, אחת ליום, גם אם זמן האיכות יהיה קצר.

3. קבלת תמיכה

על הורים המטפלים בילד עם דלקת מפרקים לבקש עזרה אם הם זקוקים לה. יש לקבל את הצעות בני המשפחה והחברים לעזרה. אין צורך לעשות הכול לבד!

מומלץ להתחבר עם הורים אחרים המטפלים בילד חולה, לקבל את עצותיהם ותמיכתם להתמודדות יעילה יותר. במידת הצורך, מומלץ אף לבקש ייעוץ להתמודד עם הזמנים הקשים.

4. גישה חיובית

גישה אינה פותרת את המצב, אך בהחלט משפיעה עליו באופן משמעותי, ומשפרת את הרווחה הנפשית של ההורים ובני המשפחה.

ילדים נוטים להניח להורים להובילם, והבית יכול להיות מקום מאושר יותר כשכולם מנסים להתבונן על הצד החיובי. מחקרים הוכיחו אף כי גישה טובה יותר משפיעה באופן חיובי על הבריאות הכללית.

5. שמירת הבריאות 

למרות שהמחשבה על פגישות נוספות עם רופא עשויה להיות מתישה, חשוב שהורים ישמרו על בריאותם! הקרבת הטיפול הרפואי השגרתי של ההורים היא אחת הטעויות הנפוצות ביותר. אם ההורים יחלו בעצמם, הם לא יוכלו לטפל בילד עם מחלה כרונית.

6. חשיבות הטיפול העצמי

בעוד שגישת הטיפול העצמי של ההורים אינה יכולה להיות מעשית עם ילד הסובל מדלקת מפרקים, על ההורים להכיר בעובדה שטיפול עצמי חיוני על מנת להבטיח את הטיפול הטוב ביותר לילד.

על ההורים להרשות לעצמם למנוע שחיקה פיזית או רגשית, המובילה לאיכות טיפול נמוכה יותר. חשוב לשמור על איזון להשגת התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

074-7691313 דילוג לתוכן