ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמיתניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית (Direct Anterior Approach) הוא ניתוח לא פשוט, המיועד בעיקר למבוגרים יותר. הניתוח מתבסס על טכנולוגיות חדשניות מתקדמות ולא בכדי נחשב כיום לאחר הניתוחים המבוקשים, עבור אלה הנדרשים בהחלפת ירך.

בעוד שישנם עדיין לא מעט רופאים מנתחים הבוחרים לבצע את ההליך המסורתי יותר, ישנם הנועזים, אלה המעוניינים לסגל לעצמם שיטות טיפול יעילות וטובות יותר, הבוחרים באפשרות זו, המציעה למטופל, העובר את הניתוח לא מעט יתרונות ובעיקר מאפשרת לו החלמה והתאוששות מהירות הרבה יותר.

ההליך עצמו – כיצד הוא מתבצע

מדובר בהליך ניתוחי פופולארי כיום, אותו בוחרים לא מעט מנתחים על פני הליכים אחרים, שהוצעו בעבר. נכון להיום, מבצעים ניתוח החלפת מפרק ירך קדמית בקרב כמעט 4,000 מטופלים בכל שנה, הסובלים לרוב משחיקה בסחוס המפרקי. תופעה זו, הנחשבת לנפוצה מאד בגילאים המבוגרים, משפיעה על התנהלותם היום יומית ומלווה בתחושת כאב ומוגבלות משמעותית בתנועה.

במקרים מסוימים מקבלים הסובלים מכך טיפול תרופתי אנטי דלקתי ובמקרים אחרים מוצעים להם טיפולים פיזיותרפים. אולם, במידה וטיפולים אלה לא מסייעים להם, כפי שקורה במצבים רבים, יש לבחור בהליך פולשני מורכב יותר, בניתוח החלפת מפרק. אחוזי ההצלחה של ניתוח זה נחשבים לגבוהים במיוחד ועומדים על כ – 90%. הניתוח מחליף את הניתוח המסורתי שהוצע כיום ובמהלכו מוחלף מפרק הירך הבעייתי, המפרק השחוק, במפרק חדש, מפרק מלאכותי. הגישה הניתוחית הקדמית מוצעת כיום לצד שתי גישות ניתוחיות נוספות – הגישה הצידית או האחורית.

מהו הניתוח

הניתוח מונע מהמטופלים, הסובלים ממפרק ירך שחוק, מוגבלות רבה בתנועה, האופיינית לשלב שלאחר הניתוח ומהווה חלק מההחלמה. תהליך השיקום ממנו מהיר הרבה יותר והמטופל, שעבר את ההליך עצמו, יכול לחזור לשגרה בתוך פרק זמן קצר באופן משמעותי.

הניתוח עצמו, בניגוד לניתוח בגישה המסורתית, כולל החלפת מפרק הירך מבלי שיהיה הצורך בניתוקו מהשרירים הסובבים אותו. החלפה באופן הזו מונעת טראומה רבה מהגוף עצמו, מאפשרת לשמור על השרירים וגם על הרצועות שנמצאות סביב המפרק ו"על הדרך" גם מונעת סיבוכים למיניהם. לאחר הניתוח המפרק החדש הופך ליציב הרבה יותר והמטופל יכול להתנועע בצורה חופשית ללא כאבים מיותרים.

מדוע מומלץ לבחור באפשרות זו

לא בכדי מדובר בהליך ניתוחי נפוץ היום ומקובל הרבה יותר מכל גישה אחרת. ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית מציע יתרונות רבים, הן למטופל עצמו והן למנתחים, המבצעים אותו. יתרונותיו של הניתוח קשורים בעיקר לאופי ההחלמה ממנו. בניגוד לניתוח המסורתי, המטופל שעבר ניתוח זה, סובל הרבה פחות מכאבים,

הוא נהנה ממפרק ירך יציב וחזק יותר, לרוב הוא כמעט ואיננו צולע או סובל ממוגבלות תנועתית כלשהי. כשמדובר באנשים מבוגרים הדבר משמעותי עוד יותר, שכן גם כך תהליך ההחלמה שלהם, ומכל הליך פולשני, עשוי להיות ממושך ומלווה במוגבלות רבה. יחד עם זאת, כדאי לזכור שגם ניתוח זה, ובדומה לניתוחים אחרים, יכול להיות מלווה בתופעות לוואי שונות, אם כי נדירות מאד, כמו זיהומים למשל או אפילו שברים מקומיים.

מי הוא קהל היעד

ניתוח החלפת מפרק ירק בגישה קדמית מיועד לכל אלה, הסובלים ממפרק ירך שחוק, בין אם בשל הגיל (תופעה מוכרת מאד) ובין אם בשל כל סיבה אחרת שהיא (כמו פגיעה מקומית למשל). הניתוח מתאים לאלה שהתנסו בשיטות טיפול אחרות שלא צלחו, ומעוניינים בפתרון שיוכל לסייע להם להתמודד עם התופעה ולהציע להם מענה מוצלח.

074-7691313 דילוג לתוכן