פיזיותרפיה ודלקת מפרקים

פיזיותרפיה ודלקת מפרקים

מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם

פיזיותרפיה ודלקת מפרקיםמפרקים בריאים הם "צירים" אשר מאפשרים תנועה ותפקוד יומיומי תקין. בדרך כלל, נתפסת יכולת התנועה כמובנת מאליה. אך אם המפרקים מושפעים מדלקת, לא תמיד מתאפשרות גם התנעות הקלות ביותר. חלק מהטיפול הרפואי לדלקת מפרקים כרוך לעיתים קרובות בטיפול פיזי באמצעות פיזיותרפיה.

לעיתים קרובות, משפיעה דלקת המפרקים באופן של פגיעה בשרירים או בכאבים, אשר מונעים את היכולת להפעילם באופן מלא. פיזיותרפיה מסייעת למטופל להתמקד ביכולת השגת תנועה תקינה ומשופרת.

מטרת הפיזיותרפיה לטיפול בדלקת מפרקים

לפיזיותרפיה קיימת מטרה פשוטה אחת: לשמור על התנועה. מטרה זו מושגת באמצעות גירוי השרירים, העצמות והמפרקים, באמצעות פעילות גופנית או בשילוב עם שיטות אחרות. תוצאת הטיפול היא הגברת הכוח, טווח התנועה והכושר הגופני הכללי.

פיזיותרפיסט מסייע לתפקוד המפרקים, הגברת כוח השרירים ושיפור רמת הכושר הגופני. הוא מבין את המכאניקה של העצמות, המפרקים והשרירים, והדרך בה הם עובדים יחד, ויודע כיצד לטפל במצב של בעיות העלולות להתרחש כתוצאה מהמחלה. עבודה עם פיזיותרפיסט מומלצת לכל שלב המחלה, ובמיוחד בעת החמרתה.

בתחילת הטיפול בפיזיותרפיה לדלקת מפרקים, הפיזיותרפיסט מעריך את המצב ומתעד אותו במונחים של תפקוד, כוח וכושר. תכנית האימונים הנקבעת נועדה למקסם את יכולת תנועת המפרקים, ככל שהמחלה מתקדמת.

בנוסף, במצב של דלקת מפרקים מתונה או מתקדמת, פיזיותרפיסט מסייע לשמירת או הגדלת הכוח והגמישות הגופנית.

שיטות שונות של פיזיותרפיה

ביחד, המטופל והפיזיותרפיסט יוצרים מפת דרכים לשיפור כל תנועת שריר או קבוצת שרירים, ולשיפור הכושר הכללי, והפיזיותרפיה מהווה למעשה חלק מתכנית הטיפול לדלקת המפרקים.

קיימות מספר שיטות פיזיותרפיה אשר מסייעות להגעה למטרות הטיפול:

פעילות גופנית – זוהי אבן הפינה של כל תכנית טיפול פיזי. הפיזיותרפיסט והמטופל מתכננים יחד תכנית פעילות גופנית ממוקדת על פי היכולות ורמת הכושר. תכנית טובה תכלול תרגילי מתיחות, תרגילי גמישות, תרגילי כוח ותרגילים אירוביים.

טיפול חום או קרח – טיפול במפרקים מודלקים או כואבים באמצעות חום או שקיות קרח מסייע להקלת הכאבים.

עיסוי – חלק מהמטופלים הסובלים מכאבים כרוניים, מפחיתים את תסמיניהם באמצעות טיפול בעיסוי.

מוטיבציה ועידוד – בעוד שתרגילי פעילות גופנית ניתנים לביצוע באופן עצמאי, עבודה עם פיזיותרפיסט מקצועי חיונית לשם ההתמדה, העידוד והדחיפה לבצע את התרגילים באופן טוב יותר.

יעילות הפיזיותרפיה לדלקת מפרקים

פיזיותרפיסט מתמחה בשיפור העצמאות המקסימאלית של המטופל. הוא מעריך את היכולת לבצע פעולות יומיומיות שגרתיות, באמצעות כלים מגוונים.

ניתוח המצב – הפיזיותרפיסט מעריך את המצב הרפואי של המטופל וקובע היכן מבוזבזת מרב האנרגיה, כולל פעילות טווח המפרקים שלא לצורך. לאחר מכן, הוא מלמד את המטופל שיטות טובות או קלות יותר להשגת תנועה מקסימאלית.

אביזרי עזר אם פעילויות דוגמת איפור, בישול או רחצה קשות או כואבות, הפיזיותרפיסט ממליץ על פתרונות. אביזרי עזר הם מוצרים אשר נועדו לשפר את התנועות היומיומיות באופן קל יותר. ישנם מוצרי בריאות לשימוש ביתי, אשר מאפשרים למטופל לטפל בכאבים בביתו (כמובן לאחר הנחיה של רופא מומחה), כמו מכשיר Tens, סדים, מדרסים ועוד.

074-7691313 דילוג לתוכן